Mitt liv som Mamma...

Mitt liv som Mamma har hittills varit ganska konstigt. Det har varit en STOR omställning. Men vissa dagar har man tagit det bättre än andra, men för det mesta har man mest bara funderat över hur man har kunnat åstadkomma något så underbart som lilla Tilda. Helt fantastiskt. Men samtidigt så skrämmande att vara Mamma. Den största skräcken är om man kommer att lyckas som Mamma att man kommer att göra rätt och om man kommer att lyckas hjälpa henne göra rätt val i livet. Men jag vet att innerst inne kommer jag att göra det rätta för henne och guida henne genom livet. Finnas där för henne och stötta henne i dom val hon kommer att göra i sitt liv. Den största förändringen är att mitt liv har blivit till det bättre och jag har aldrig varit lyckligare än tillsammans med min lilla egna familj. Jag är så himla glad att jag har dom. Men det är jobbigt att vara småbarns förälder det är det, men det är helt klart värt det. För det kommer en dag då man även som mamma kanske får sova ut på Söndagar. :) Men jag kommer aldrig att ångra att jag blev Mamma vid 21. ALDRIG. Tilda är det allra bästa i mitt liv. Det var så skönt på BB då Mammarollen kom över en som en smygande dimma, man kunde amma man kunde ta hand om sitt lilla barn utan att begära hjälp. så fantastiskt. Det var roligt och det var fantastiskt en upplevelse man aldrig glömmer. hehe.

I lördags var vi på babysim, det gick jätte bra. Tilda tyckte att det var hemskt roligt att bada, men hon blev snabbt trött blev hon. stackarn. och sen tyckte hon att det var kallt också när hon var ovanför vattenytan. snuttis. Men allt som allt så gillade hon att bada väldigt mycket och på torsdag ska vi bada igen. hehe. tillsammans med gudmor Lina. Ska till rådgivningen igen imorgon och få vaccin mot rotavirus. Och så måste vi fara och handla hem lite mat för veckan, annars blir det inte bra och då finns det inget att äta. Ska städa och tvätta imorgon efter att vi har varit till rådgivningen.

Mika har varit till garaget idag,under tiden var vi till Mamma. Mamma såg trött ut för hon har jobbat natt. Men Tilda var iallafall glad att se sin mormor, vi var också ut och tog en promenad tillsammans med mammas väninna. Sen bar det av hem, har nu sett Singing Bee och Tilda är nu hemskt trött på att öva på att krypa. Så vi ska gå och sova. vill bara tilläga att Mika är den mest fantastiska Pappan som finns. Jag ser han stolthet lysa i hans ögon då han ser Tilda, jag kunde inte ha valt en bättre Pappa till vårt barn. Han är helt fantastisk med henne. Dom är så söta tillsammans. ojoj. Jag älskar Mika av hela mitt hjärta tillsammans är vi OSLAGBARA!

Nu är det sovdags tillsammans med Tilda. Natti Natti.

Kram Mamma Bammen <3


KOMMENTARER,
» Elvis

Tja ba! Så sjukt kul att läsa om hur bra ni har det, blir aldeles varm o tårögd av den glädje som jag läser! Hoppas ni har och kommer att ha det BÄST för det är ni värda! KRAM Elvis

2008-01-20 // 22:38:29

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback