Magsjuka dag 2

Ja jag e bara glad för en sak och det är att TILDA INTE har fått magsjuka. Jätte super bra det iallafall :)
Men däremot däcka Mika idag på dagen i världens magsjuka, värre än det jag hade igår. Så jag tog lill tösen till Mamma ikväll bara för att undvika att hon får någge virus. Men jag tror faktiskt inte det då borde hon ha fått det redan, men man vet aldrig hur natten går. Men iallafall.
Så nu sitter jag här hemma och funderar på tilda, det är så konstigt att inte ha henne hemma med oss, eftersom att hon är så glad och alltid förutom då hon sover har en massa ljud för sig. :)

Men iallafall, tilda träffa också sin gammel morfar och gudmor idag. :) Det tyckte tilda att var jätte roligt. :) Så skoj att träffa sina nära och kära. Lilla sötisen.

Jag är så tacksam att jag har Mamma som kan ta hand om tilda då det händer något, men det är bara andra gången snuttis sover borta. Usch. Saknar henne. Men jag vet att Mamma kan ta hand om henne. Och jag vet att tilda har det super duper bra. Hon har ju Morfar och Moster Johanna hemma där också, plus hunden och katt ungarna. :) Så tråkigt får hon iallafall inte. :)

Hon badade iallafall ikväll innan jag gav henne lite ersättning och for hem för att ta hand om Mika och jag känner själv att jag inte har det helt hundra i magen, men vad gör det. Jag tror att det är bara hunger. men samtidigt tror jag inte det, men skit samma. Jag har inte tid att vara sjuk, jag ska vara med dottern min. Men ibland går det inte alls som man själv vill. :)

Men iallfall på tal om annat så har min underbara Mamma ordnat middag för mig på lördag eftersom att jag fyller år på Måndag men då far Mamma och leif till egypten och kan inte fira mig. Så då gör vi det på lördag istället. roligt. jag har sådan tur som är omgiven av omtänksamma människor som bryr sig om mig. jag vet inte vad jag skulle göra utan dom. :) Men jag tror inte att jag ska ha ngt kalas på måndag, ifjol så gick det inte så bra endå. Ingen hade tid och det var en massa annat tjaffs. Så jag tror att det blir en lugn kväll framför tvn med ett litet glas rött och en chips påse efter att tilda har somnat. :) D får bli min present åt mig själv, hehe.

Nej nu ska jag gå och sova så jag är pigg och glad och full fart imorrn igen så jag orkar göra lite saker hemma innan jag far till Mamma och våldgästar där en stund óch sen till min kära mormor så att hon får träffa tilda hon också. :)

Natti natti Kram Mamma Bammen

p.s tack Mamma för att du finns. <3

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback