tillbaka i vardagen.

Vi är nu hemma i Mariehamn. Det känndes jätte jätte bra att komma hem till vårat. men vi hade det bra hos Mamma/mormor också. Men jag har aldrig längtat hem så mycket som jag gjorde då vi var i uppsala. jisses. Tilda fick MASSA julklappar som vanligt :) haha. lill tjejen tycker att det är så roligt att öppna paket, och lyckan var gjord då två av advenspaketen var kvar på adventskalendern då vi kom hem igår :) haha Vardagen är tillbaka som vanligt, bara att börja få tilda att sova, men jag förstår henne och hennes mardrömmar, hon har varit med om mycket på kort tid. stackaren. Jag har fortfarande inte fattat riktigt att vi verkligen har varit med om detta overkliga lilla äventyr. Jag trodde aldrig att det skulle hända tilda. men det gjorde det. och jag har en massa bevis för att det verkligen har hänt. men tittar man på tilda så ser man inte ett spår av äventyret. Bara lite rethosta. Men den går nog snart över. Tilda har annars varit som vanligt sedan vi lämnade sjukhuset, har sovit och pratat och varit allmänt glad bara. Igår for jag till stallet på kvällen, vart jätte ledsen då jag gick med Cheeky i skogen. Då kännde jag att spänningen släppte hur jag kunde slappna av tillsammans med henne och bara vara mig själv. fånigt va? att inte kunna hålla sig glad längre än 10 min efter att man lämnat stallet. Men sånt är livet antar jag. Jag tänkte på allt som hänt, det tilda hade varit med om. Hur illa det egentligen kunde ha gått. Lycklig över att allt hade gått bra, att våran jul var förstörd. Så allt kom på en och samma gång. Jag visste att den skulle det så fort jag fick varva ner. Det gjorde det. Sammanbrottet av tårar o skrik. cheeky satte sin varma mule mot mitt ansikte, det var en ljuvlig stund. Jag kännde att hon verkligen ville att jag skulle vara glad. Det var som att hon sa till mig att jag behöver inte vara ledsen. Jag tog tag om henne och vi vandrade vidare in i skogen, en timme var vi borta. Det var underbart, kallt och massa snö. En verkligt behövlig promenad för mig själv. Det var bara ett plus att ha cheeky med mig. Jag fick mig ett gott skratt då jag kom hem sedan, tilda hade besök av grabbarna. Hon var jätte glad. Hon pratade på som vanligt om allt och sedan säger tilda till mig: Mamma det är ingen fara. GULLE.
nåja nu e allting bra och på onsdag är det arbetsdag som gäller :) ska bli nice att jobba igen. men endå skulle jag vilja vara hemma med tilda istället. men men. jag e ledig i helgen så då blir det att vara med henne. :) hehe. nu ska jag laga middag och sedan blir det att bygga ihop resten av tildas leksaker :) hehe


KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback