sjuka

Jaha då har vi varit sjuka i fyra dagar. Tilda vaknade i tisdags natt med jätte hög feber och rethosta. stackarn. Hon fick vara hemma från dagmamman, jag ville inte att hon skulle fara eftersom att hon hade feber. Hon satt hela dagen och bara myste i min famn, hon satt så tills hon ville ut i vagnen och sova fyra timmar. vissa kanske tycker att man inte ska ha ett sjukt barn ute och sova då dom har feber, men jag anser tillsammans med många andra att det är bättre att barnet får sova ute i frisk luft där dom känner att dom får sova ostört. Tilda älskar att sova ute och har gjort det i alla väder sedan hon föddes hon var sex dagar gammal första gången hon sov ute i sin vagn. Och det har hjälpt hennes immunförsvar jätte mycket, detta är första gången hon har varit jätte sjuk. Hon toppade 39,4 graders feber igårkväll det var hemskt att se henne bara ligga och hänga runt min och mikas hals. Men vi gav henne en burana vid tio tiden på kvällen och det tog inte länge innan det vart full rulle en stund men sedan var det dags  att sova tyckte vi och det tyckte tydligen hon också. Hon har idag bara haft lite stegring. Men har fortfarande sovit ute i vagnen ca 4 timmar tror jag att det var. Hon var mycket piggare då hon kom in efter det. Men hon har faktiskt ikväll lekt lite och pratat och varit med men man har sett att hon fortfarande har stegring. hennes ögon har varit alldeles matta. Tycker så synd om henne och det var ju verkligen oturligt att det skulle inträffa just som vi har haft inskolning så vi måste börja om nästa vecka, men Mika skulle ta det. Han har tagit ledigt från jobbet för jag måste jobba så jag jobbar sju dagar i sträck tills nästa fredag. Jisses. Och jag hoppas att mika inte får samma skit jag och tilda har haft. För jag kan inte vara ledig från jobbet mera för det finns inte folk som kan komma in och jobba. men blir mika sjuk så då kommer jag att måsta skola in tilda men jag hoppas att det inte kommer att behövas hela veckan att göra det på för det trodde vi inte från början tilda hade varit färdigt inskolad imorgon om hon hade varit frisk. Men det gör inget jag har fått vara hemma mamma lite längre med henne och det har varit jätte roligt och jag har faktiskt tyckt att det har varit lite jobbigt att lämna henne och sedan hämta henne. men jag vet att jag kommer att bli tryggare och vanare i situationen och tilda verkar gilla sin dagmamma jätte mycket, det lilla vi har hunnit träffa henne. så jag vet att det kommer att gå bra och tildas dagis kompisar är jätte gulliga. :) så det kommer att gå jätte bra. :)

nej nu ska jag se på lyxfällan och gå och lägga mig tidigare.

kram mamma bammen


KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback