söndag

Idag har det som vanligt varit jobb. men jag började kl 14 så jag hade gott om tid att vara med liten. :) Det hade snöat och fortsatte att snöa. Det var en bra grej. Jag gav tilda frukost och redan kl halv tio var vi ute i snön. Mika donade med källardörren så nu har vi en nygammal dörr där för att hålla värmen kvar och fukten borta. Det är bra. Tilda och jag tomtade runt på gården tillsammans och kastade snöbollar åt hunden. Sedan tyckte jag att det var dags att laga en snögubbe, det var inte helt lätt eftersom att dom fyra första försöken vart raserade av hunden som ville leka. Nåja nya tag barra. Tilda gick med sopborsten i högsta hugg och jag fixade snöbollarna stora och fina. vart tre stycken som sig bör.  Tilda tyckte att det var jätte roligt och pratade på, på sitt språk förståss men var endå nöjd med mina svar. sötis. :) Hon tövla på runt på gården, men eftersom att snön var halv tö så fastnade det massor under stöveln och vart som en platå och då bar det i backen med en skräll. jisses. men hon bara skrattade och sedan var det full rulle igen. vi var ute i ca en timme för sedan var hon så blöt om sin byxa och jacka att jag tyckte att vi skulle gå in och värma oss lite. Så vi gick in och åt lite lunch, det var nam nam. tilda e så cool nu, man får inte längre hjälpa henne med maten utan hon ska äta själv. :) så d vart lite kladdigt med hennes risifrutti med vad gör det. sen gick hon ut och sova i vagnen i vanlig ordning. så då passade jag på att städa lite. hade stora dammtussar bakom soffan som jag måsta ta hand om. uuuhhaa. men nu är det gjort så jag kan fara till swe på tisdagen över dan bara och shoppa lite med lina. ska bli nice. så imorrn efter jobb ska jag hämta tilda hos dagmamma och sedan ska jag fara till hennes mommo och lämna tiltda där en liten stund medans jag far till garaget och dammsugar bilen, måste ju ha den att se någorlunda vettig ut då man far till sverige. ska nämligen köra själv. d ska bli skönt slipper man passa på bussar och andra saker. ska till en skobutik som mamma rekomenderade att hade billiga skor. nåja åter till morgondagen. sedan hämta tilda och fara hem för att sätta bilbarnstolen i mikas bil. ta ut pengar och på tisdag dra till sverige och bara vara. ska bli sjukt roligt. har inte gjort detta på jätte länge så det ska bli otoroligt nice. doc

KOMMENTARER,
» Dez

Härlig vinterdag ni hade , vi ses imorron ser fram emot det

Kram

2009-02-22 // 23:47:21

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback