länge sedan sist...

Tilda har då full rulle igen som vanligt. Jaag har haft ganska mycket jobb på sistone. Sen har det varit ganska mycket här hemma. Tilda har fått lite flera tänder sedan sist. Har börjat prata jätte mycket om allt möjligt och ingenting. Blir ganska upprörd ibland. Vissa kallar det för trotsålder. hehe. Men utöver det är hon så underbart gullig att man blir slut. Hon är så glad hela tiden. Har även fått göra oss av med spjälsängen för det funkade inte med den alls. Så i förra veckan fick tilda växa säng vilken hon stolt visar upp till alla som vill se. Älsklingen. Mika har varit ganska lite i garaget då bilen är så gott som klar bara besiktningen kvar. Pust. Sen är det dags sista helgen i Maj för första racet och vi kommer att bo ganska så bekvämt i kjelles racebuss. :) Ska bli sjukt nice det iallafall :) Tilda ska ju med så att det är därför vi ska bo i bussen annars hade det nog bara blivit tält som vanligt. Men det ska bli skönt att få sova  bekvämt i en 120 säng tillsammans med Mika och Tilda. Sen har vi ju lite flera pers med oss som också sover i bussen och några sover i tält. Vi hoppas iallafall på suveränt väder. Sol hur mycket som helst och gott sällskap :) Det har inte gått så bra för mig den senaste månaden. Min bil pajja, soppapumpen och sedan pajja min nya telefon och sedan lyckades jag göra sönder våran enda gemensamma digitalkamera. så nu väntar jag på att få en ny. eller få jag ska köpa en canon cyber shot. bara pengarna finns på kontot. Jobbigt att vara utan kamera iallafall. Jag måste ha en eftersom att tilda gör en massa saker alla dagar och man vill ju ha det förevigat. sedan så går det framåt med scrapbookingen lite sakta men det går framåt iallafall. ska väl börja igen snart bara det blir semester och stugliv så man har något att göra. fick en jätte fin teckning av tilda i morsdagspresent. :) fint fint som hon hade gjort hos dagmamman sin. Hon gillar faktiskt sin dagmamma jätte mycket då tilda inte är där pratar hon bara om att få fara till sin dagmamma och när. haha. det är skönt för det är så det ska vara.
Har även varit duktig och börjat gå ut och gå mycket tillsammans med elise och simba. det är faktiskt jätte skönt då det är fint väder. ;) måste börja röra mera på mig och äta mindre socker så man kommer i bekinin. Har även varit fyra gånger och simmat med tilda, vilket hon uppskattar jätte mycket :) Hon tycker att det är jätte roligt. Och hon vill hemskt gärna fara alla dagar men det går ju inte. Nu sista gången vi var så vågade hon faktiskt simma lite själv och sedan så gick hon själv i barnbassängen. Men det är så fruktansvärt kallt i vattnet för henne. sedan får man sitta i bubbelpoolen innan man ska fara hem så att hon blir varm igen. suck. men annars gillar hon det sjukt mycket att simma varje gång man åker förbi badhuset så ropar hon : Mamma BADA! hehe det är alltid lika gulligt.. Mitt lilla charmtroll jag är så glad att jag har henne. Här för någon vecka sedan var jag till stugan för att hjälpa Mamma att måla lite och herregud vad tilda var fundersam över vad jag gjorde :) hon hade så roligt. hon älskar verkligen att vara ute i naturen tillsammans med oss. Hon gillar allting och att undersöka allt. Man ska testa känna och peka och titta. Underbart. Jag vet inte vad jag gjorde tidigare före jag fick tilda men mitt liv måste ha varit ganska meningslöst för nu händer det nya saker alla dagar. underbart. älskar. jag har börjat att älska och uppskatta att vara mamma mer och mer. Och nu känner jag mig helt tillfredsställd med detta att vara mamma. och tilda är fantastisk. helt underbar. det har hon varit sedan hon kom men jag har alltid älskat hennes upptåg vissa saker är kanske inte dom bästa att hon gör men dom andra går vällan an. ;)
nej nu ska jag gå och sova snart. skrivs mer imorgon efter en dag att vara barnvakt åt Nilo det ska bli sjukt roligt att få spendera lite tid med honom han är alltid så glad han är den gladaste lilla unge jag känner ;) så ska tilda vara hemma med oss också vilket gör det hela ännu roligare :)
kram mamma bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback