Blabla bla...

Har blivit utbytt till riktiga ord och meningar ut tösens mun :) Underbart. Hon berättar nu saker och man förstår henne jätte mycket, hon pratar om sin dag och hur hon haft det, och svarar på frågor man ställer henne. Hon har igen börjat med sina konstigha inte vilja sova ideer. SUCK. Men det blir säkert bättre. Hon har ju bytt till växasängen för ngra månader sedan och det har gått bra. Men sedan hennes sommarlov har det inte gått lika bra, hon kan inte stressa ner för att sedan kunna somna utan att bli arg eller ledsen. Men för det mesta springer hon ur sängen och pratar eller skriker. Mest säger hon mera välling mamma/pappa. :) Sötis. Hon vet precis vad hon vill, men det är jobbigt. Man har ingen egentid mera, och JA jag vet det kommer att bli ännu mindre ju äldre hon blir och OM hon får ett syskon. Men den lilla stund man har för sig själv på kvällen att t.ex duscha eller prata sinsemellan som vuxna är ganska nice, eftersom att annars blir man avbruten med frågor och meningar man ska härma annars så får man höra dom OM och Om igen. :) Söta unge säger jag bara. Snart blir tilda två år och tiden har gått fort. Hon saknar endast två tänder i övre gommen sedan är det full vampyr uppsättning ;) Sötis. Sedan har hon fått en till trehjuling. Men hon kan fortfarande inte cykla själv, man måste hjälpa henne. Igår tog det ca 40 min att komma runt kvarteret tillsammans med cykel tildi o vovven. Jisses säger jag bara. Sedan har KAN SJÄLV flyttat in, jag tycker att kan själv kan flytta ut igen. för nu är det inte lika lätt att skena ut genom dörren om man har bråttom, det ska stannas, tittas, provas, väljas och vara arg över att det inte gick att sätta på skorna själv. PUST. Men det är underbart att hon gör framsteg, det kommer nya ord varje dag. Hon har namn på alla hon känner och inte känner. alla gammla gubbar är farfar vilket är jätte gulligt men samtidigt kanske inte det bästa. Sedan vinkar hon till alla man går förbi om hon inte sover förståss.. :) Mycket snack. Och sedan går hon ganska mycket fram och tillbaka, det ska tittas kännas och pratas om. Samt så måste man fråga om allting. ojoj jag älskar att vara Mamma det är det bästa jag vet. :) Jag älskar att få vara hennes Mamma, hon är fantastisk på alla vis. Hon pratar om allting. Hon visar tydligt vad hon vill göra och inte göra. Hon har en sådan fantastisk fin motorik och hennes sätt att vara bara får en att smälta. haha ;) Tilda var borta i fyra dagar förra veckan. Det var plågsamt, ingen skruttis som pratade ingen som kom och lade sig tillsammans med oss i sängen förutom katten och hunden. Det var faktiskt jätte jobbigt. Saknade henne så otroligt mycket att det gjorde ont i bröstet. Och när hon kom hem, började jag att lipa för hon hade blivit lite större hon hade gjort mer framsteg hon hade ja blivit en stor tjej. inte längre MIN BEBIS. :( och sen lipade jag för att jag var patetisk. Och för att det bara är bra att hon hade blitt större. Mje ni fattar. huga. älskade lilla unge. nej nu. jag skriver mera imorgon. jag måste skärpa mig med detta bloggande om mitt tilda o mikas liv, har bara inte orkat skriva något i sommar. men nu kryper hösten fram och det blir mörkt tidigare... :( Lika bra att se till att fixa det :) Älskar min familj. Kram Mamma bammen


KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback