lite nytt


(en bild på Albin o Tilda)

Fredags var jag så himla trött på eftermiddagen, jag ville bara SOVA då vi kom hem från stan, jag o tilda var till stan tillsammans med hennes mommo o d var riktigt nice. fikade och sedan gick vi och handla lite kläder till tilda eftersom att hennes sommargarderob är snart för liten och hennes förra vinter garderob är DEFINITIVT för liten så det var lite handla på kappahl eftersom att jag tycker d e bortkastat att köpa ett par byxor för 30 euro så jag köper hellre ett par för 12 euro ;) eftersom man har en budget man lever efter :p Nåja men jag somnade sedan iallafall medans Mika laga mat, men hade en fruktansvärd huvudvärk.. :( käka panadol och tog det lugnt.

I lördags var vi barnvakt åt Albin medans hans mamma extra jobbade lite. Det var mycket uppskattat. :) Albin har ju då blivit lite större än då bilden är tagen men iallafall. Tilda o Albin satt inne o lekte på golvet, jätte snällt lekte dom. Vi kunde ju inte vara ute eftersom att det var jätte varmt ute o både tilda o albin var super bara av att leka inne med fullt korsdrag. :/ Men jaja knoddarna hade roligt iallafall o Albin tog en tupplur ute i skuggan i vagnen. Då passade jag o tilda på att rita lite och sedan for hon på lampknoppsjakt med sin pappa. :)

Söndag då var jag sååå trött att jag knappt orkade vara vaken, hade kunnat stå och sova. Men det gick över, var till Alida och käkade Thai mat. mycket gottis, hade haft sug efter det i flera dagar.. så¨d passa bra att vi käkade det. :) fick även sällskap av svärmor. :) Efter det for jag till Cheeky o Jalla, underbara hästarna. Dom ger mig frid och ro i själen. Dom tjatar inte om att jag ska ta det lugnt :p nåja träffa även Ullis o pratade med henne i typ en timme om en massa :) Sen for jag hem, d vart ganska stort att komma hem eftersom att Mika hade börjat att riva en väggen i garaget medans jag var borta WHAT and WHHYY??!!! Mitt förråd är nu borta så att säga.. suck var fan ska jag sätta alla grejjer nu?! Nåja Mika lovade att han sku fixa hyllor längs med taket åt mej att sätta saker på :/ tror det då jag ser det :p hehe

Måndag IDAG: började morgonen med att fara till Mödrarådgivningen. :) Tilda fick följa med, d gick bra :) Eftersom att jag slutat att ta mina tabletter då jag vart riktigt trött av dom och orkade inte göra något så då slutade jag att ta dom. När vi kom dit blev det prat om det och BM sa att det var helt rätt beslut av mig att sluta ta tabletterna :) Sedan sa hon att jag hade protein i urinen inte bra, fick lämna odling :( Tilda satt snällt o lekte. Vart det dags för blodtryck 90/50 inte heller bra tydligen nåja inget att göra åt eftesom att jag är lågtryckare, sen tog hon mitt HB eftersom att jag varit tröttare på senare tid på 2 veckor hade det gått från 145 till 119!!! Inte undra på att jag varit TRÖTT!!! dah. Nåja fick tillsägelse att dricka kreuter saft :p japp japp, så var det dags att lyssna på pyret, tilda höll för öronen sötis. Bebis hade svängt sig med huvudet neråt jippi! Lyssnar på bebis då jag ligger på rygg, BM ser lite orolig ut, jag blir orolig. Bebis har för höga hjärtljud!! inte bra, får lägga mig på sida för hon trodde att bebis har för trångt då jag ligger på rygg att syretillförseln blir dålig. Så lyssnar hon då jag ligger på sida, pyret sparkar lite, så hon lyssnar ett tag till. Ser lite nöjdare ut och säger att hjärtfrekvensen har gått ner. Tilda fortfarande glad och nöjd, pratar på om allt möjligt. Jag får order om att gå ner till labben och ta blodprov eftersom att det KAN VARA havandeskapsförgiftning, men vissa av mina symptom strider emot det därför skulle jag måsta ta blodprov. Det gick jätte bra och Tilda tyckte att det var mycket mycket intressant att titta på :) hehe. sedan for vi hem och efter det till bilmacken på lunch med Mika o Jimmy. Passa på att sprätta iväg lite pengar på sparhallen då jag var dit oxo :) Tilda skötte sig exemplariskt, jag gav henne en ny målarbok idag :) hon har ju nästan ritat sin gamla full :) hehe! vi var även till tanja o arvid o hälsa på samt att lina o albin oxo var där :) så det var riktigt trevligt att vara med dom god kladdkaka fick jag oxo :) hehe!
Så ikväll har det bara varit lugnt och fridfullt, mika har dock rivit ner lite till av väggen i garaget så nu ser man in i bastun :( uujjujjj säger jag bara :( Tilda tycker dock att det är mycket intessant :)
Nåja jag tar det lugnt iallafall, det kan ingen ta ifrån mej för såhär lugn har jag väl aldrig varit.. allt för pyrets hälsa och min :)

Nu ska jag ta min explosiva huvudvärk och gå och sova!!!

nattinatti.
kram mamma bammen

KOMMENTARER,

å vilken fin bild på dom små :) men va jobbigt med tildas sömn! Men dom bästa nyheterna är ju att pyret har vänt sig nedåt äntligen :D trodde du sa att det var för trångt? Nåja mirakel kan ju inträffa ;) skönt skönt. Nu är det i alla fall inte långt kvar :D längtar!! nu måste jag sova, godnaaatt

2010-08-16 // 22:55:46

Oj hoppas allt går bra nu tills bäbis kommer ut och att du får va lite pigg och må bra!! Huvudvärk e inte skoj!! Tusen "krya" på er/pigga på er kramar!

2010-08-17 // 07:23:13

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback