Ammning

Jaha.. Då har Ludwig nästan helt slutat amma.. pga att han inte håller sig mätt. Han ammar bara på nätterna men inte ens det är tillräckligt.. så snart är det roliga slut. Kommer nog att sakna det lite iallafall.. Men endå inte. Känns bättre för det betyder att Mika och jag kan dela på matningen så att jag också får sova lite. :) Men lilleman är duktig. Trots att ersättningen inte riktigt är mättande för honom så är han endå nöjd och glad. :) Ska börja ge honom morotsvällning till natten bara han fyllt 3 månader. Ska prata med dom på rådgivningen om det. Hoppas iallafall på att det ger resultat. :)

Tilda har haft en lite sämre period men det har nog att göra med att jag är extremt trött och lätt blir uppretad.. Så jag förstår henne oxo att det inte är lätt då jag inte orkar lika mycket. Men men.. Mika kommer att vara ledig nu i 2 veckor över julen och nyår så då blir det bättre. Hoppas jag iallafall. Tilda längtar tills vi ska fara och åka pulka och det blir i mellandagarna då våran sk alpin har öppnat. Ska bli jätte roligt. Tänkte ta med oss varm oboy o mackor till backen. Jag hoppas bara att Mamma kan ha ludwig men det brukar hon kunna så det känns bra.
Tilda har dock utökat sitt ordföråd lite till och kan nu svara riktigt fint i telefonen då det ringer :)) gullunge.

Med hästen går det jätte bra hon har verkligen gjort framsteg och har inte ens ont mera. Under mellandagarna ska jag börja trava lite och känna igenom henne ordentligt. Det märks att hon känner sig frisk för hon vill springa ;)

Ikväll kommer julgranen in och det ska bli riktigt mysigt att få klä den och sätta julklappar under granen :) Det är ju endå bara 2 dagar kvar till julafton men det känns verkligen inte så. Vi ska fira den hemma hos oss detta år :) 16 pers blir vi till middagen. Och imorgon är det som vanligt bingolottos uppesittar kväll och den firas som vanligt hemma hos mamma. :) Ska bli nice. :))

nu ska jag plocka fram julgranspyntet och invänta gubben med granen ;) hehe

många kramar Mamma Bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback