en vecka till julafton :)

Ja då kan jag berätta att Ludwig har hittat sina händer och han är sååå söt då han tittar på dom och funderar att vad är det här. Han skrattar även så högt att han skrämmer sig själv och börjar gråta ;) Söt bebis. Han griper även tag i saker som hänger framför honom. duktig bebis :))

Tilda har börjat att testa oss mer och mer.. Känner mig som en virvel i en ond cirkel.. Men det känns som att jag har provat allt! att vara pedagogisk gör bara att hon himlar med ögonen åt en och att skrika gör henne bara argare. Har provat time out och inte ens det fungerar! Jag vet inte alls vad jag ska säga.. men det kanske blir bättre. jag och mika ska iallafall gå en coupingkurs tillsammans ivår för att lära oss att uppfostra våran 3åring och sedan hjälpa henne fortsättningsvis med hennes kriser i livet. För just nu känns det som att vi är påväg att gå under. Vår familj styrs av hennes utbrott. Jag älskar henne och jag vill bara hennes bästa. Hon har ju bra dagar oxo. Och jag förstår att hon har det jobbigt, med en lillebror som tar mammas uppmärksamhet. Men det är nog mest vårat eget fel som har låtit henne göra vad hon vill.. nåja det ska väl bli bättre. hoppas jag.

annars är allt jätte bra med Tilda. Hon växer och frodas och klarar nu av att puzzla ett 36 bitit puzzel :) Hon har alltid varit tidig med fin motorik och snabb i huvudet. Hon kan se mig göra en sak en gång sedan kan hon det. Och det är ju jätte bra. :) Hon har även utvecklat sitt språk ännu mera. och pratar bara bättre och bättre för varje dag. :) Vi var till tandläkaren förra fredagen och det gick jätte bra, hon satte sig ner och visade alla sina tänder 20st vita små gaddar :) Duktig tjej! Hon fick en liten grön bil och en flodhäst av tandläkaren för att hon varit så duktig :))

Annars är det ganska mycket just nu med allt julfirande.. plus att jag har hästen :)) så ganska mycket just nu.. Idag ska jag fara till apoteket och sedan måste jag tvätta tvätta.

kram mamma bammen

KOMMENTARER,
» Ninni

trotsiga el ledsna, arga barn är inte lätt...

och tyvärr blir det ju inte lättare ju äldre de blir. Bra med kurs tror jag, att stärka sitt eget jag och sitt självförtroende!!

2010-12-17 // 09:52:30

Ja det tror jag oxo. Dock så är det jobbigt eftersom att man känner sig otillräcklig som förälder trots att man verkligen försöker att göra sitt bästa och allt blir endå bara pannkaka! men jag tror denna kurs kan hjälpa oss att känna oss trygga i vår roll som föräldrar. :)

2010-12-17 // 21:18:49

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback