Nu måste jag skärpa mej med denna blogg... :p

Idag har vi haft besök av mammas väninna ramona o hennes dotter sofia som är min barndomskompis. Det var super roligt att träffa dom. Ludwig var på jätte bra humör o Tilda med. Så det var riktigt roligt att träffa dom. Borde egentligen hända oftare men men.. Kjelle o Irina o barnen var oxo över så Tilda fick busa av sig lite. Mycket uppskattat. Det blir ju inte så ofta man träffas mera... :(

Ikväll har vi inte gjort mycket. Tilda har varit ganska trött :( Men vi har iallafall myst tillsammans. Jag och Tilda badade badkar tillsammans med alla småbåtar och sköldpaddor :) Inte ofta det händer men alltid lika skojj då det gör det. Hon har blivit så verbal och denna trots verkar vara över snart. Kanske vi har lärt oss att hantera henne bättre eller så är det bara så att budskapet har fastnat... nåja vi ska iallafall gå på couping kurs i vår och det ska bli jätte roligt. Kanske man lär sig något nytt. :) Tilda sov över hos sin mommo o moffa från igår tills idag. Och då passade även lilleman på att sova väldigt mycket igår. :)

Igår var Ludwig till rådgivningen han vägde 6650g och var 62cm lång stora killen han hade gått upp 900g sen sist och växt 3cm sen sist. Stora killen :) Plus att han fyllde hela 3 månader igår ;) Min stora grabb. han har verkligen gjort framsteg. under dessa 3 veckor har han hittat sin tunga, tar tag i saker, vänder sig på mage (m lite nerförsbacke), artikulerar, skrattar högt, känner igen ansikten, sover nästan hela nätter, slutat amma. Det har verkligen gått fort framåt. Han har verkligen ändrats, både till utseende och sitt sätt att vara. Han är alltid alltid glad. Förutom då han tycker att det tar för länge med maten ;) Men annars är han en väldigt glad och nöjd bebis <3

Mika har varit hemma en hel vecka men ska på jobb på måndag igen :( Dock bara kort vecka eftersom att det är röd dag på torsdag. Så det känns bra iallafall. Jag tror att vi ska fara på mellandagsrea. Men jag vet inte.. jag behöver t-shirts och tröjor. Har typ inga alls.. Vet inte vad jag gjort av dom... men men...
Ska kanske sälja volvon oxo bara renaulten är igång igen. Volvon är för liten för våran familj. Jag trodde inte det men det är den. Jag hade gärna haft en bmw men dom e så förbannat dyra. Kanske den dagen ungarna har blivit större kan man köpa en lite finare bruksbil. Nåja...

Cheeky är det bara bra med.. ska börja markjobba henne mera. Hon har nästan inga muskler alls.. jag hoppas jag hinner bygga upp dom tills kiropraktorn hennes kommer. men men. det är inte lätt för henne då hon fallit ur ganska mycket. men ridningen går jätte bra, dock mycket arbete med traven att jobba med. Men det är klart att det blir så då hon inte varit riden ordentligt på jätte länge. Men vi siktar mot ett toppen 2011 och hoppas att hon klarar sig från skador!

Nyåret kommer som vanligt att firas hemma hos mamma i sund eftersom att våran hund är jätte jätte rädd för smällare och raketer.. så vi stannar där ute tills lördag. ska bli nice. :) dessutom får man äta mammas goda middag me like! uppdaterar kanske imorrn under kvällen..
tyvärr kan jag inte ens sätta upp bilder eftersom att min usb sladd till kameran är borta... igeeen... jag måste vara den glömskaste människan på jorden för jag vet aldrig var jag har mina grejjer :/

nu ska jag sova.. lååååång dag imorrn igen..

natti natti!

Kram mamma bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback