Huset köpt :)

Det är endå en vecka sedan imorgon vi köpte huset. Men det har gått fort. VÄLDIGT FORT! helt sjukt egentligen. men vi har hittat våran lilla kåk i Jomala. Där Mika ville att vi skulle bo, dock i ett bostadsområde. Men man kan inte få allt här i livet. Jag trivs. eller kommer att trivas. Renoveringen är i full gång, herregud. Igår rev vi bort alla lister och dom väggar som skulle ner. Ikväll gipsas det om, herregud vad tiden går fort. Och då gjorde vi ingenting i helgen eftersom att vi var sjuka. Men det är bra jobbat för att vara två dagar. Jag är så glad och tacksam att vi har grabbarna :) tack pojkar. :) Det är ett helt fint hus 112 kvadrat bostadsyta. ett litet garage som Mika har planer på att göra större. Blir ju då en mindre bastu:( men men nog får vi plats i en mindre bastu också :) Tilda gillar badkaret jätte mycket, hon bara går och väntar med spänning att hon ska få bada i det och att hennes rum ska bli klart. Jag beställde hennes tapeter idag så det tar mellan 4-14 dagar innan dom är hemma beroende på lite. Men jag HOPPAS att dom kommer redan på fredag så man kan börja tapetsera i helgen om våran tidsplan håller :) hehe. Hennes rum blir lila med en jätte fin fondvägg hennes moster johanna ska måla för hand :) tur med talangfulla systar :)

Sen är det bara resten kvar som ska målas och tapetseras. herreguuuud... kommer nog att vara less på att spackla och måla efter det här. men men vad gör man inte för att få det hem man vill ha. trångt kommer vi inte att ha iallafall. ska bli sååå skönt att vi alla får eget rum. eller att vi får eget rum och att tilda får ett eget ruum. stora tjejen. då kan hon röjja bäst hon vill. :) hehe. ser verkligen framemot det nya livet som riktig "svensson" familj. haha. vi var först med att skaffa barn och att köpa hus. konstigt. men någon ska ju vara först lixom :)

Den här helgen har gått i sjuklingars tecken.. jobbigt... :( Tilda har hostat och haft feber, jag har hostat och haft stegring Mika fick några konstiga utslag som sedan visade sig vara en allergisk reaktion. :/ PISSS helg. Skulle ha varit och simmat i söndags med Elin, Sussi och David. Men vi ville inte smitta ner dom så vi blev hemma. Mycket tråkigt. Såg verkligen framemot det. suck. Mika skulle ha festat i lördags men ville inte visa sig utanför dörren med sina utslag så han gömde sig i garaget halva söndagen. Men annars har vi bara varit glada. Sett lite film och myst hemma hos tildas mommo. jag har mest sovit. Lilla syster Johanna var en ängel och tog hand om finaste cheeky <3 vad skulle jag göra utan henne. Nå men idag har varit en bättre dag iallafall. Tilda har varit hos sussi vilket alltid är lika skojj, jag for till stallet och gjorde det jag skulle sedan mötte jag upp mika på bilmacken, sen tillbaka till stallet. Ut och gå med hunden OCH hästen, haha jävlar vad folk glodde i norrböle industriområde iallafall då man kom gående med både Mila och Cheeky. ASGARV! men det kunde dom gott göra, jag bara flinade. Cheeky brydde sig inte om någonting. gulle ponnyn... Folk hade för engångsskull vett att sakta ner då man gick med sina djur, annars kör dom som idioter. herregud, men idag var en bra dag för dom åländska bilisterna. haha. :)
Tilda har mycket för sig nu för tiden. Hon pratar mycket, berättar och upprepar allt man säger. Lär sig nya ord alla dagar igår lärde vi oss säga elektriker tlda sa Elehstriiiker. hehe gullunge. sen kan det komma lite "fula" ord ibland då man inte tänker efter själv ens vad man säger. hehe. mycket fart och fläkt på henne men då vet man att det är ett friskt barn man har. herregud vad jag älskar henne. jag säger det flera gånger om dagen till henne till slut svarar tilda bara : Mamma jag vet det! hahha. man kan inte göra annat än att le. det är annars ganska mycket på gång. Hon har börjat vara utan blöja längre stunder och säger till då hon behöver pinka vilket är jätte bra. :) Nu tänker säkert andra föräldrar men hallååå min unge harr varit utan blöja i evighet och tilda är faktiskt två. Men då ska jag förklara en sak. Tilda har sedan den dag hon föddes haft en mycket stark vilja, hon har tidigare inte velat eller kännt sig säker på att vara utan blöja. Men nu har det äntligen hänt och då tar vi vara på det i hennes takt och hennes vilja :) Det är något tilda alltid har gjort tagit saker i hennes egen takt. :) det tror jag att hon kommer att göra lvet ut. men iallafall nu har det börjat sakta men säkert. ;) bättre sent än aldrig :)

Annars är det bara bra med oss nu efter våran lilla sjukperiod. Tilda har återhömtat sig jätte bra efter sin lilla olycka på julhelgen. Jag har landat i allting. att tilda är ok och att jag är husägare! hahaha.

nååå nu ska jag sova. updates imorrn igen om jag hinner ;)

KOMMENTARER,

Grattis till er hus igen. Verkligen spännande, jag minns först tiden då vi flytta in i vårt hus så kändes d som att vi va på besök hos nån annan. men d går fort så har man vant sig. Hoppas ni ha frisknat i nu o slipper va sjuka. Och va kul att Tilda börjat skippa blöjan, d e så kul när dom gör sånna framsteg. Kram på er.

2010-01-25 // 20:29:44

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback