varmt varmare varmast

idag har det faktiskt varit varmt och det är fortfarande varmt i vårat hus. har haft det ljuvligt ute på stugan tillsammans med familjen. har verkligen varit skönt att bara sitta ute på altanen tillls tidig morgon. tilda har även bastat för första gången. :) hela helgen har bara varit slappt, har dock hjälpt mamma att diska och hjälpt till m maten.

i fredags flyttade vi hästarna från flaka till lemböte, mycket större bete och bättre förutsättningar för hästarna i matväg. det behöver verkligen komma regn och åter regn för att alla beten ska ta sig ordentligt. men det ser ganska mörkt ut för det i ca 2 veckor till. mindre skojj men så är det iallafall. allt regn går förbi oss säger dom som vet. visst jag har inte gillat regn men detta börjar bli outhärdligt :( denna värme e såå jobbig just nu. :/ men men man ska inte klaga eftersom att det var sjuuukt kallt i vinter. man ska vara glad att det äntligen är sommar och för en gångsskull att det är varmt, men dessa flygfän gör hästarna galna. det är jätte jobbigt för dom och att det dessutom är dåligt med mat. dom orkar inte göra så mycket.

imorrn blir d att kolla lite loppisar. ska annars städa hela huset, tänker kasta ut gubbe o dotter så att jag får göra det ifred. ser ut som fan här hemma. usch. men det måste göras!!!

nu ska jag sova eftersom att jag inte bryr mej ett skit om fotbolls vm!!!

kram mamma bammen

KOMMENTARER,
» Ninni

ja det är torrt i markerna, riktigt torrt. Skulle nog behöva komma regn även om jag inte är helt förtjust i det - det kan få regna här då men inte på öland!

Ha en skön fortsatt sommar!

2010-07-16 // 05:42:24

komigen mamma bammen, mer bilder ;)

2010-07-17 // 22:30:50

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback