trött.

Drömmer ganska mycket mardrömmar just nu. :( Det är jätte jobbigt, jag får inte sova ordentligt fast att Tilda sover hela nätter. Men det hör ju till att man ska ha mardrömmar då man är gravid. Men dessa drömmar är fruktansvärda, jag vågar knappt somna om efter att jag vaknat... dom bara snurrar och snurra. blir galen. Men det kanske blir bättre snart..? Hoppas det iallafall annars kommer jag att se ut som en zombie. :p

idag har det varit ganska soft, var till stallet imorse och grönbeta Jalla o Cheeky i ÖSREGNET USCH, gav upp efter en timme och åkte hem, sedan till sparhallen och käka lunch med grabbarna. Som alltid lika roligt. :) Ut till sund en sväng, sedan till Mommo med Mila sen tillbaka till stallet och luncha samt beta cheeky o jalla 1h till men i SOLSKEN!, middagen idag vart Pizza för att Mika inte orka laga mat eller om han var stressad över garagetiden, jag vet inte riktigt. hehe. Tilda gillade skarpt att få Pizza, händer så sällan nu för tiden. :)

Nåja efter maten for jag och tilda till garaget och träffade grabbarna som bygger bil som tokar bara för att hinna tills midsummer festival, men det ser faktiskt lite mörkt ut :/ Men det har hänt stora under förr så dom är inte uträknade än iallafall :) hejja hejja! Tilda gillar att vara i garaget och fixa tillsammans med sin Pappa. söta böna. Mika e glad över att det faktiskt funkar så bra som det gör att ha henne med där, men sen har hon varit där sedan hon var 2 veckor också :) busungen. Men efter ett tag ledsnade hon så vi for hem och badade badkar, det e alltid lika roligt att höra på tilda då hon frågar om sina tår och undrar varför mina tår är större än hennes och man förklarar att det är så, vuxna har ståra tår och barn har små :) hehe. alltid samma sak :) fast ikväll sa hon att jag hade stooor mage och att hennes bara var liiiten. :) hehe. barn säger alltid vad dom tycker speciellt tilda hon kan säga vad som helst :) haha

har tur som har en dotter det är full fart på då vet man att hon är glad och frisk :) men ibland känns ens gnällande om trotsåldern ganska litet i jämförelse med mammor som går igenom en stor sorg i livet. Dom kanske har förlorat ett barn eller att barnet är jätte sjukt. Själv så gnäller man över att det aldrig finns tid till att göra annat än hushållssysslor och jobba. Men sanningen är att man har ALLTID tid med sina barn, man kan ALLTID ta sig den tiden som det behövs. Det är viktigt att tänka på att det kanske kan vara sista gången man läser en saga eller gungar med sitt barn. Man kan bara tänka på alla gånger man säger : Jag kommer snart! Vi kan göra det sen! men det man lovat att göra blir aldrig av. herregud vilka skuldkännslor man kan få iallafall. men man vet att man älskar sina sitt barn oavsett. men ibland blir man att fundera, speciellt då någon man känner förlorar sitt barn.

Nu tänker jag tända ett ljus och ha en tyst minut för alla jag känner/kände som inte längre finns ibland oss och jag kommer aldrig att glömma dessa underverk heller.

sov gott.

kram mamma bammen

KOMMENTARER,
» ninni

Ja så kloka ord du skriver!

Kul att se dig och vovvsen idag då ni kikade in på jobbet. Ja ha det gott!

2010-06-01 // 18:07:55

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback