Snöstrom på G?!

Ser ut som att det tänker bli snöstrom på denna holme... :( Usch o fy!

Det har varit bra dagar sen senast jag blogga. fick en liten down period, eller jag har egentligen inte haft tid att blogga. Har som vanligt varit fullt upp :) Tilda har inte gjort mycket denna helg, o inte vart det att åka pulka heller eftersom att gräset var framme på baksidan. Men nu verkar det som att vintern har nått Åland och jag hoppas hoppas att det kommer snö så vi kan vara ute och laga snögubbe o åka pulka imorrn. Men det kommer antagligen att blåsa som f-n i vanlig ordning. Hoppas hoppas att tösen min får vara ute med dom andra barnen i parken imorgon, men blir det minus 10 grader så är det ingen park... :(
Tilda har varit ganska lugn med sina utbrott i helgen vilket har varit ganska skönt, kanske trotsåldern börjar ge med sig snart. Hoppas hoppas! Hon har endå haft en sk trotsperiod sedan hon var 6 månader, vilket jag tycker är läääänge! Men sen har det ju varit uppehåll emellan men iallafall.. Det blir lite jobbigt ibland. Men gud vad söt hon är då hon har en bra dag :) Hon skrattar, pratar, berättar historier och sjunger samt dansar :) Älskade unge! Det är dom dagarna som gör att man orkar ;) Hon har även blivit jätte duktig att gå på pottan och kan nu torka sig själv, dock måste man ju kolla att det blir ordentligt gjort men endå. Dessutom får jag eller Mika inte heller vara med henne då hon ska gå på pottan för hon vill vara ifred med stängd dörr. :/ Nåja det skulle vara helt normalt i hennes ålder tydligen. :)

Ludwig han är som vanligt, han pratar o skrattar mer än vad han skriker eller är ledsen :) Och det är så roligt att se hans framsteg för jag tycker att det har gått så fort. :) Men jag hoppas iallafall att han fortsätter att amma ett tag till dock verkar han bara få svårare att få tag för varje dag som går :/ Det är inte så roligt, men jag ska försöka amma så länge det går. Men vill han inte så vill han inte helt enkelt. :/ Men jag ska prata med rådgivningen nästa gång vi ska dit. :) Annars har han haft ganska bra nätter, igår så somnade han dock först 02 och sedan vaknade han 03.30 och fick lite käk :) Sen sov han till 07.00 tror jag att det var imorse :) Men han somnade om och sov till 9.00 igen :) Duktig skrutt. :) Han har dock haft lite magknip till och från stackaren. :/ Men det har gått bra endå, han älskar sin gunga och den sitter han i ofta o myser. :) Han gillar ju inte att sova i sin vagn så då måste man göra det bästa och få han att sova i gungan istället så man kanske får NÅGOT gjort i detta kaos till hus :)

Ja och själv har jag inte gjort mycket. dock i söndags unnade jag 2 timmar i stallet utan barn. vilket var ganska skönt men känndes endå konstigt eftersom att jag är van att ha båda två med mig eller bara ludwig. Så jag trodde att jag hade glömt han hela tiden, min syster fick påminna mig flera gånger om att han faktiskt var hemma med pappa sin och inte alls var med oss i stallet. :) Med cheeky är det bara bra, den lilla tanten börjar bli frisk och hon har verkligen ingen lust att vara i sin sjukhage mera, hon vill vara med flocken. Dock ska vi ha ihopsläpp i helgen så att hon äntligen kan få vara tillsammans med dom. Hon hade idag busat järnet med Sofie då dom varit ut och gått, inte det bästa då hon har sommarskor och det är snor halt! MEN jag hoppas att min hovslagare Malin kan komma och sko henne innan helgen iallafall. ;) HOPPAS HOPPAS! :) Hon måste få broddar för det går inte att skritta henne ordentligt nu som det ser ut. Sen ska cheeky även få en kompis till stallet som heter Monza min kompis emma ska ha henne på foder som det ser ut nu iallafall. Det ska bli jätte skojj att ha en vän i stallet och att vi båda har barn så då förstår vi varandra oxo samt att man kan passa varandras barnvagn då den ena rider :) perfekt!!! :D

Nej nu ska jag sova.. Har en dag att fylla imorrn oxo full fart igen ;)
Hoppas att jag hinner få huset städat imorrn och en julstjärna i åtminstone vardagsrummet :D

Kram Mamma Bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback