25 September 2007



Föddes våran underbara dotter Tilda Maria Helena Hultgren!
Det finns ingenting större än kärleken man känner då man får hålla sitt barn för allra första gången, det lyckorus man blir att leva i. Ingenting kan komma emellan dessa starka band man skapar tillsammans med sitt lilla barn. Denna kärlek håller för evigt, man vet att ingenting är större än den känsla man får då man har detta underbara lilla liv nära sitt bröst. Jag minns att jag var fullständigt förtrollad av Tildas ögon då hon föddes, hon var den sötaste och vackraste lilla varelse jag sett och hennes ögon såg rakt igenom mitt hjärta och min själ.
Hennes ärlighet har varat enda till denna dag, hon spär inte på orden våran lilla flicka. Hon berättar snällt om något inte passar henne i smaken eller om hon bara vill förklara något för en att hon har minsann rätt. Hennes personlighet blir bara underbarare för varje dag som går, men det är en ständig dragkamp också, då hennes humör är en blandning av sin mammas och pappas ;) Mycket envis är hon och det gör henne bara charmig. Men ingenting kan få en att sluta älska henne! Hon är våran underbara lilla skitunge! Otroligt älskad!


Tiden har gått så fort att våran lill tjej blir hela tre år, eller som tilda säger tje år! :))
Idag har jag och Mika firat henne och gett henne hennes presenter, som bestod av ett puzzel, en radiostyrd bil samt tre stycken dvd filmer :) Kan inte ha blivit bättre enligt tilda <3

Ja det känns verkligen mäktigt att lillan har blivit 3 år gammal och att hon faktiskt har kommit så långt i sin utveckling, lite kort för sin ålder men det gör inget, hennes mamma o pappa är ju inte direkt många cm över havet heller så att :))

Idag har vi varit på dop till Mariehamns kyrka och döpt syrrans knodd Sebastian, en mycket lugn bebis inte ett ord sa han i kyrkan, Tilda hade sina peltor lurar på sig eftersom att hon inte tycker om höga ljud bara för att det skulle vara lugnt i kyrkan. :) Gullungen.
Nu sitter vi dock bara hemma förslappade i soffan alla tre och bara tar det soft. Mika ska laga middag idag, grisfile och pommes stod det på menyn idag tydligen :)
Imorrn bitti ska det städas det sista samt baka tårtor och lagas pastasallad :) Hoppas bara att man hinner med allt innan alla gäster kommer ;) Ska även blåsa ballonger så det står ut genom öronen. :)

Med pyret i magen är allt bra, liten sparkar på och mina revben börjar bli ganska så ömma... herregud endå!
Och denna överjävliga smärta i ryggen, svanken och bäckenet som dessutom knakar som aldrig förr. tror inte att det är ngn liten bebis jag inte. och dessutom tror jag att det är en grabb för fy tusan vad jag har fått svullna fötter och svullna händer, vilket jag INTE hade med Tilda! Det skulle ju vara ganska bra om man endå fick sova men nej det får man inte heller, vaknade kl 04 och då var det bara att stiga upp och försöka hitta en bättre ställning i soffan så att man kanske kunde halv sova iallafall.. men inte det inte.. Tilda vaknade 07 och hade fullt hålligång sötisen. Hon ville att Mamma skulle sova i sängen ;) Men men.. Efter detta kommer snart något underbart till våran familj och jag kan äntligen hålla igång min kropp så att jag slipper ha ont hela tiden. Får se vad dom säger på Måndag om jag kanske blir igångsatt eller ej. Men jag hoppas att pyret kommer av sig själv, blir mycket enklare då :)

Nåja nu ska vi äta middag tillsammans och sedan blir det disney film ikväll med lite popcorn o saft tillsammans. Inte ofta det händer kan jag säga :) Älskar min lilla familj!

kram mamma bammen

KOMMENTARER,

Din/eran dotter är så otroligt SÖT!!! GULLUNGE!!! Vi ses på kalaset imorrn!!!=)

2010-09-25 // 18:54:01
» Emma

//Emma. De var jag som skrev förra inlägget:)

2010-09-25 // 18:54:44

Grattis i efterskott Tilda! Jisses vad häftig hon verkar! Söt och härlig! :) Jag är glad för er skull, ni verkar ha det så himla mysigt. Hoppas att allt går bra med nya bebisen. Kanske kikar han/hon ut på min födelsedag 28/9! Lycka till med allting! Det är kul att du skriver så man kan kika in ibland! Kramar

2010-09-26 // 22:04:50
» Ninni

HEJ! Vad vackert skrivet!! Visst är det precis så som du ssäger, det finns inget som går upp emot kärleken till sina barn. En känsla så speciell så inte en mångmiljonvinst på lotto kan mäta sig med det!

Lycka till med magen, hoppas pyretkikar ut snart!

2010-09-27 // 05:56:56
» Dez

Ja visst är kärleken till ens barn oändlig för man älskar sina barn vad som än är eller vad som än sker, men sen kommer en minst lika stor kärlek, de underbara barnbarnen som sätter livet i ett annat perspektiv och som nästan kan få ens hjärta att brista när de kramar en och kryper in i famnen. Jag är så tacksam för att mina barn och barnbarn har givits mig ,den största av alla gåvor. <3

2010-09-27 // 06:41:36

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback