Anledning...

Till varför jag gick ur mammagruppen på facebook. Så att det inte blir en MASSA MISSFÖRSTÅND I VANLIG ORDNING!

Från början var det meningen att vi MAX skulle vara 10st i den gruppen dom som brukar umgås. Men det slutade med att alla bjöd in alla och till slut var vi över 30 pers. Jobbigt med sådana mamma fikor tycker jag personligen. Det slutade även med att vissa vart favoriserade och andra fick snällt sitta på utsidan och se på. Dessutom så var det mycket snack om allt och alla. Jag ledsnade. Det är tråkigt att det ska vara så. Sen var det vissa som tyckte att det var jobbigt att jag hade Tilda med mig eftersom att hon tar ganska mycket plats och rör sig mycket och är mer wild än tam. Det gillade jag inte heller. Så jag själv valde att gå ur den gruppen och umgås med dom som ville umgås med mig OCH Tilda. Hon har endå samma rätt att vara med mig som Ludwig har. Hon hade ingen som hon kunde umgås med då har var liten... och har egentligen fortfarande bara 2 som hon umgås med som är någorlunda i hennes ålder.

Och sen hade jag heller ingen lust att lyssna på allt dravvel om andra mammor. Hur dom gör, vilka kläder dom köper och varför dom inte gör som dom andra gör osv. Jag fick nog. Sen att en mamma vart helt eld och lågor då jag skrev ett blogg inlägg tidigare i höstas gjorde inte saken bättre då det inte ens handla om henne lixom. Utan om mammor överlag. För jag läser säkert 20 mammabloggar om dagen så jag vet vad majoriteten handlar om. Jag orkar verkligen inte med all drama som blir över att någon säger vad den tycker. Sen har man inte ens en chans att försvara sig för att alla går på den linjen INNAN dom ens har hört storyn från båda håll!

Jag gillar verkligen inte grupper, det blir som högstadiet all over again!

Jag och mina barn brukar oxo fara och fika med mina systrar som har barn, sen har jag två goda vänner som har barn i Ludwigs ålder. Och dom håller jag mig till. Men bli inte förbannad då jag säger vad jag tycker för det gör du/ni oxo.
Sen kan man faktiskt fråga vad den andra menar och tycker, ger man ett argument ska man kunna vänta på att den andra svarar och inte smutskasta då den inte ens är där!

Så jag säger bara NO MORE DRAMA FOR ME!!!!

Kram Mamma bammen

p.s DETTA ÄR INTE ETT PÅHOPP MOT NÅGON ELLER NÅGRA PERSONER JAG SÄGER VAD JAG TYCKER I DENNA FRÅGA SOM TYDLIGEN UTAN MIN VETSKAP HAR SURRAT SOM EN FLUGA RUNT EN HUNDSKIT. OCH JAG HAR LEDSNAT PÅ ATT FOLK JAG TRODDE VAR MINA VÄNNER BACKSTABBAR MIG!! LÅT MIG FÅ VARA MIG OCH LÅT MIG FÅ VARA IFRED! HAR DU/NI NÅGOT ATT FRÅGA ELLER TILLÄGGA VARSÅGODA och jag kommer att svara helt ÄRLIGT!!!

KOMMENTARER,

Jättebra skrivet Malin!! Du har inte kunnat göra saken mer tydlig <3 kram <3

2011-04-06 // 09:52:55

Trotas all skit kring mig(inte från din sida),så tycker jag detta är bra skrivet!

och JA jag hatar med att de ska vara sån drama och allt ska vara misstolkat och uppförstorat!

blir så med för många kärringar i samma grupp!

Ärlighet vara längst sägs det!

2011-04-06 // 11:00:26

Jätte bra skrivet Malin :)

2011-04-06 // 11:05:50

Hej, var med och tävla om en länkning genom att svara rätt på dagens gåta!

2011-04-06 // 11:13:23

Vad händer hos dig idag?:) kram!

2011-04-06 // 11:23:28
» Dez

Bravo <3 , lägg din energi på de som är värd den och låt resten vara,man ska omge sej med människor som oxå ger positiv energi och god gemenskap och inte bara suger all energi.

Du har all min respekt, stå på dej. Kramar <3

2011-04-06 // 17:10:58

bra tänkt malin! du ja tänkte om vi skulle träffas några mammor med barn, stora som små, ute i nån lekpark så barnen får leka ute och tanka d-vitamin och frisk luft! pernilla hade som förslag i dalbo!

så har vi lite knytis picknick ute och leker och myser (: för baren tjänar ju inte heller ngt på att se sina mammor sitta och fika, bvättre att va ute och leka och så kan vi prata på smma gång! (: hur låter det?

2011-04-06 // 17:42:56

Heja dig Malin! Bara för att man råkat få barn vid samma tidpunkt så innebär inte det att man automatiskt kommer bli bästisar. Ta hand om dig själv och din fantastiska familj. Riktiga vänner kommer alltid att hitta dig.

2011-04-07 // 16:43:47

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback