Lördag

haha jag kom inte på en vettig rubrik idag heller :p

Skulle berätta dock för er läsare att Ludwig har haft det jätte jobbigt med sina vattkoppor, han fick värsta utslagen på tisdag natt. Sedan har han knappt ätit o druckit onsdag och torsdag då tog jag honom till barnläkaren. Men hans allmäntillstånd var bra och han var inte slö. Så vi fick en panadol mixtur ordination att ge våran lill grabb så att han skulle kunna äta och dricka. redan torsdag kväll fick han i sig mat och välling. Men natten var inte den bästa, han har sovit jätte dåligt dessa nätter. Dock sov han faktiskt ganska bra natten mellan fredag och lördag. (idag) men det är nog för att han har börjat äta ordentligt igen, och inte bara dricker kall ersättning.. Såå skönt för honom att han får sova, dessutom har jag lyckats få lite sömn oxo, men Mika fick ngn konstig form av en dagsmagsjuka inatt. han spydde hela natten. Varken jag eller barnen har fått något. Så med lite tur var det något annat han ätit som inte var bra. (hoppas på det iaf) Nå men Tildas vattkoppor har det gått bra med, stor tösen har bara haft 15st och hon har inte ens haft besvär av sina, inte ens feber eller stegring så det är super bra. Skönt för henne. Jag var lite orolig att hon skulle få massor med prickar, men det verkar som att det inte blir flera. Med tur ska inte Ludwig smitta mera heller, men men.. det visar sig i veckan om hon får flera eller inte. :) Så nu kan man säga att kidsen är sig själva igen efter denna vattkopps pers. Hoho, glad att det är över och hoppas att båda två är resistenta :))

I övrigt har det inte hänt mycket här hemma, har vårfixat gården lite. Börjar snart bli dags att handla blommor och blomkrukor så att man får  det sommrigt och fint på altanen. Ska även handla myrgift att sätta under husgrunden för vi har fått värsta myrattacken :( så det måste ordnas. Tur att inga andra djur slipper dit under iallafall så behöver man inte vara orolig för husdjuren eller andra vilda smådjur.

Om en vecka är det meningen att vi ska vara i Jönköping och ha lite kärleks semester jag och mika vilket vi verkligen behöver just nu! Sen är det mammablogg gala oxo. herregud vad mycket det händer på väldigt kort tid. Egentligen så vet jag inte ens vad jag ska ha på mig på galan. har egentligen inte råd att köpa något eftersom att kronkursen är JÄTTE DÅLIG! så får se hur det går med utstyrseln ;)

Ska snart laga middag oxo... Egentligen skulle jag inte orka. Men barnen ska ha mat och då är det bara att laga. Fast sen då jag väl startat så då är det ganska skojj iallafall :) Haha!

Ha en underbar lördag alla!

Kram mamma bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback