snack

Ja har ju varit dålig på att blogga. Men nu måste jag ju berätta vad lilleman och stortösa har för sig om dagarna :)

Ludwig vart 10 månader den 29 Juli men pga mikas överraskningsfests planering och annat så hanns det inte med att blogga.

Ludwig.

Har 6st tänder fyra uppe och två nere :) (o han gillar att använda dom)
Han står helt utan stöd
Han går utan stöd
han går med sin gåvagn utomhus på gräsmattan
Han sover 1ggr på dagen
Tar natt mellan 19.30 o 21 sover till 07-08.30 beroende på.
Dricker själv ur pipmugg samt flaska
Visar tydligt vad han gillar och ogillar
Bygger med byggklossar
Har ett fint tumme pekfinger grepp
90 procent bara glad glad glad
Kan göra knäböj och plocka upp saker utan att falla omkull
pussas o kramas
Blyg
Öppnar dörrar om dom står på glänt
ÄLSKAR VATTEN och att bada (går ej att ha hundens vattenskål på golvet mera)
Säkert finns det mera som jag inte kommer på just nu men han är en alldeles ljuvlig liten grabb och imorgon är det rådgivningsbesök som gäller :)

Tilda

En glad snart fyraårig tjej som börjar dagis om mindre än 14 dagar
Matvägrar äter egentligen bara paprika o ost
Har alla tänder i övre och undre käke
Kärleksfull
Frågvis
Äventyrlig
Glad
Överaktiv
Snabb
Pappas flicka
Tycker om att skruva och vara i garaget med pappa eller fara ut på äventyr med pappa
Vill bara vara med Mamma om hon slagit sig och behöver plåster
Skrattar mycket
Älskar disneys prinsessan och grodan på engelska ;)
Pratar några få ord engelska
Har några underbara kompisar hon umgås med
Lyssnar gärna på sagor och helst flera stycken
Berättar mycket och kan srkiva sitt eget namn med lite hjälp :)
Ja tilda är också ett underbart barn och lite blir man ställd av att hon faktiskt börjar dagis snart. Men det kommer att gå bra och jag vet att hon kommer att tycka att det är roligt :) Älskade barn <3
Mamma lilla tjej börjar bli stor.


Jag har haft ganska stressigt på sistone med jobb samt att få det att gå ihop med hästen och hunden och träffa vänner. Dock har det sistnämnda blivit ganska lidande med tanke på mitt nattjobb. Men jag behöver pengarna så jag måste jobba. Ska försöka att hinna vara lite mer social innan tilda börjar på dagis och fara ut och träffa vännerna våra mera. Man känner sig ibland ganska bortkommen efter några nätters jobbande och det tar några dagar att fatta att man har fått tillbaka dagarna ;) Men men. Ska även tatuera in Ludwigs namn i höst på min högra underarm :) Jag längtar. Sen är mitt tatuerande slut för ett tag iallafall. Sen kommer nästa då jag har tränat lite och faktiskt kan visa opp den för allmänheten :) hehe!

I helgen blir det furuvik :) tillsammans med min stora familj :) det ska bli jätte roligt, blir att övernatta en natt på scandic och sedan hem med 15 båten på söndag :) Då hinner jag även vara med hästen också :) nice. Har börjat att sätta igång henne igen efter hennes sommarvila eftersom att det har varit för varmt att rida har hon mest stått och tagit det lugnt. Dock har det blivit lite promenader och lite ridning då vädret har varit svalare men mest har det blivit massor med mys i stallet istället och tösen har trivts bra med det :) så nu är det fart på som gäller så att hon är igångsatt igen tills anna kommer för att se hur det är med henne. :)

Nu ska jag fortsätta jobba och sova bort en till dag imorgon sedan är jag ledig!!! :)

Kram mamma bammen


KOMMENTARER,
» Mira

Hej hej,



Har du inte fått något mail ikväll gällande kryssningen så hojta till på min mail! =)



[email protected]



Hemlis ;)



Snart ses vi!!!! =)



2011-08-16 // 18:42:57

Hej tjejen

Jag är runt och snokar hos alla som ska på kryssningen, snart dags....

kram

2011-08-22 // 03:56:57

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback