Filosofierar...

jag har inte rätt att gnälla över att Mika far som en flådd kanin över halva Åland för jag är borta hemifrån 6 kvällar i veckan i 2 timmar pga Cheeky. Jag måste ta hand om min stora fyrfota bebis. Och jag är evigt tacksam att jag har fått den chansen. :) Hon betyder mycket för mig. Utan henne skulle jag gå under... :( Detta kanske låter lite fel men det stämmer faktiskt, hon är min dagliga terapi mot allt jobbigt och alla funderingar jag har över allt och inget. Det är hon som står där alla dagar och är helt fördomsfri.. Hon dömmer mig aldrig, jag kan alltid vara den jag är med henne och det bästa av allt hon gör inget annat än lyssnar på mig. Och bara lyssnar och lyssnar. Hennes stora kloka bruna ögon bara lyser av kunskap och förståelse. Jag är evigt tacksam mot sofie att jag fick äran att träffa denna underbara häst. Hon har gett mig så otroligt mycket i mitt vanliga ganska krångliga tänkande och liv... Jag är en ganska fundersam person. Jag funderar och överfunderar. Cheeky får mig att se det positiva och ljusa här i livet. (Det gör mina barn oxo missförstå mig inte)
Men jag bara älskar att fara till stallet dessa kvällar och bara vara, jag behöver ingenting annat än kläderna jag har på kroppen. Sedan att min umgängeskrets blir lidande är mycket tråkigt men det gör ingenting. Det kommer att bli bättre. Jag vet det. :)

Känner mig på ett filosofi humör idag och väldigt vuxen och pedagogisk. Hmmm... Jag kanske äntligen har blivit vuxen ;) hehe...

Sedan beundrar jag dessa mammor som bara vill vara hemma med sina barn och bara få vara mammalediga och njuta av det. Och ha möjligheten att gå hemma i 3år med sina barn. Jag tycker att det är fantastiskt för jag är verkligen ingen sådan person. Jag älskar att vara mamma, men jag kvävs av att bara sitta hemma och stirra i väggen (städa,tvätta,diska,laga mat, leka med barnen) Jag gillar att jobba det är sjukt roligt att jobba och jag tycker om att träffa andra vuxna människor och få se annat ibland. Dock har jag insett att jag inte vill jobba som jag gort förut för jag missade så mycket speciell tid med tilda då jag började jobba. Det känndes inte rätt. Men hon älskade att vara hos dagmamman. Men om jag KAN skulle jag vilja vara hemma med Ludwig tills han är 2år gammal. För han är endå mitt sista barn. Jag ska inte ha flera. Och jag vill inte heller ha fler. Så jag beundrar verkligen dessa kvinnor som ger sitt allt för att vara hemma med sina barn. :)

Jag har funderat. Ludwig sover ju jätte bra för att vara en sådan pigg kille. Han sover från allt mellan 21-23 tiden somnar han och sover till 05-09 med kanske en matpaus. Sedan sover han bara korta stunder under dagen kanske 1 timme som max. Så det verkar som att det är ett bra koncept för honom, sen att jag tror att det har hänt honom något då jag automatiskt vaknar så det är en annan femma ;) För Tilda var inte alls sådan hon sov endast hela nätter om hon sov tillsammans med mig och Mika, hon sover ju fortfarande tillsammans med oss. Ibland väldigt gulligt och ibland väldigt jobbigt. Men men. Jag gillar inte att sova trångt jag vill ha min plats :) Men hon har alltid haft svårt med sömnen. Herregud då hon hade magknip. Då säger jag bara tack för att vi köpte hennes babygunga som kunde gunga bort det onda då inget annat hjälpte. :) Har många spekulanter på den jag ;) hehe. Ludwig har oxo älskat den. :) Tur det.
Men som sagt jag har provat alla metoder och insett att Tilda är ett barn som behöver närhet för att sova tryggt. Hon är lite som sin mamma på det viset. Jag sover bäst då Mika sover bredvid riktigt nära. Och samma har Tilda. Sedan dagen då hon föddes har hennes lilla näsa vart fastklistrad i mikas brösthår förutom då hon har ammat då har det gått bra att sova med mig en stund men annars har det bara varit pappa som har gällt. :) gullunge! Det är pappas tjej det :) alltid varit och kommer alltid att vara...

Nej nu ska jag sova... är helt slut.. Ska träffa hovslagaren imorgon för cheeky har antagligen en hovböld som måste åtgärdas snarast. När jag trodde hästen var frisk så får man en ny skopa otur över sig :( Imorrn ska jag och simma med tilda tillsammans med hennes kusin och moster :) Ska verkligen bli roligt att göra något tillsammans bara hon och jag :)

Kram mamma bammen

KOMMENTARER,

Hej hej! Ville bara lämna ett avtryck, det var jag som hade Cheeky på foder innan Sofie sålde henne till dig! :) Roligt att läsa att hon utvecklas och mår bra (förutom hovbölden just nu då :))! Hon är verkligen en mysig lite ponni! :)

2011-01-21 // 22:22:17
» Dez

Jösses gumsan du är en så härlig och klok person, din familj har tur att just dom fick dej till sambo och mamma. Älskar dej.

2011-01-21 // 23:21:46

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback