Lite piggare familj idag

Tilda hade ganska hög feber idag. Hon ville inte äta middag. Men fick en supp och sedan ville hon ha smörgås och youghurt. Stacakren har en liten blåsa i munnen och hon säger att det gör ont att äta.. :( Stackars liten. Men hennes pappa brukar oxo få munblåsa då han är sjuk. Så jag är inte förvånad att hon har fått en. Dock har hon ingen hosta vilket är bra. Och ikväll har hon varit sig själv, lite piggare och gladare och ville även rita och hade lekt med sitt duplo. Så det ser ut som att det är på rätt väg iallafall. :) Mika tänker fara till jobbet imorgon. Han jobbar bara kort dag, eftersom att han är ledig på torsdag som alla andra. Men han har dock skaffat sig en ordentlig rethosta. :(

Ludwig har idag vänt sig själv från rygg till mage :) Han har även varit en riktigt pigg krabat hela dagen. Knappt sovit alls. :) Bara skrattat och jollrat. Liten powenap på 20min har han tagit men det är allt.

Ikväll var jag och Ludwig på kaffe till våran stallchef i hennes jätte jätte fina hus :) Mysigt hade hon det och verkligen omsorgsfullt planerat in i minsta detalj :)) Fick även se hennes odd molly klänningar som var jätte fina. Men jag har verkligen inte en chans att ha sådanna kläder eftersom att jag är ganska pojkaktig av mig :p hehe

Nåja det har varit en bra kväll. Jag har inte kännt mig febrig idag. Har faktiskt tvättat lite tvätt och städat i köket. (har ju diskmaskin). Så det har inte varit ansträngande. Ska dammsuga imorgon för Mila lossar så fruktansvärt med päls just nu. :/ Vet verkligen inte varför. Dock har min mage varit lite sisådär dom senaste dagarna... :( Men jag har lovat mig själv att inte bli sjuk. Jag vägrar att bli sjuk. Ska ju börja mitt nyttiga år. Och det har faktiskt gått bra. Har inte ätit något socker alls på fyra dagar. Inte heller duckit cocacola som jag alltid har druckit annars. Har även dragit ner på tobaken ca 6 om dagen är det nu. Ska minska mera. Jag ska verkligen klara det och vara rökfri tills sommaren. Hoppas jag iallafall. Har satt slutdatum till 31maj. Ska börja jogga med vovven och rida cheeky 5 dagar i veckan. :) Jag ska vara i form tills sommaren. Jag har lovat mig själv det och bara det går så ska jag börja cykla till stallet. Spara bensin :) Har ju inte råd att gå på gym så då får man göra det bästa av situationen. Ska verkligen ge detta ett försök. Men men.. Det kommer väl att gå som vanligt... att jag frossar om en vecka.. :p så har det gått alla andra gånger jag lovat att försöka ändra mina godisvanor :)

Nej nu ska jag sova... måste ringa rådgivningen imorgon och avboka ludwigs tid för vaccinationen. Eftersom att mika far på jobb och tilda är sjuk så kan jag inte fara med honom. Men med lite tur kanske dom har en eftermiddagstid åt honom. mika slutar ju endå halv två. :))

Natti natti!

Kram Mamma Bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback