Morr...

Varför tror nyblivna föräldrar att man ska få sova hela nätter?! vissa barn sover hela nätter andra inte...
Tilda sov inte en enda hel natt förrens hon var runt 1år och sen började mardrömms perioden igen. Hon är 3år gammal och sover fortfarande inte hela nätter... Det är alltid personligt.. Barn sover det dom behöver sova. Mer eller mindre..

Jag tycker att man ska lära sig att vila, sova då barnet sover. Så är man piggare! Man behöver inte göra alla måsten samma dag!! Det går faktiskt att ta det lugnt!!! Morr Morr...

Jag tycker inte man ska klaga.. Har man skaffat barn så har man.. vill man sova en hel natt kan man alltid fråga mormor/morfar farmor/farfar om dom kan ha knodden en natt... SÅ har jag gjort! Jag erkänner jag har faktiskt haft min mamma att ha tilda då jag inte fick sova.. Så fort hon slutade Amma fick hon vara med sin mormor en natt så jag och Mika fick sova! Och jag kan fortfarande ringa min mamma en onsdag och fråga om tilda kan sova där från fredag till lördag! Det är så himla skönt att ha den möjligheten! Utan min mamma skulle ja ha gått under.

Jag skämms INTE för det! Utan jag är GLAD att jag har en mamma som ALLTID ställer upp!!! :)

Nej nu ska jag morra vidare...

kram mamma bammen

KOMMENTARER,
» Ninni

Klokt tänkt där! Man behöver sömnen så varför inte utnyttja möjligheten om man har den att få sova och låta mormor/farmor/moster eller vem man nog kan anlita att ha den lilla en natt - oftast tycker de att det är bara kul... även om det kan vara ltie gråt och tandagnisslan nån gång också!

2011-01-11 // 14:28:28

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback