Sjuka

Ja då var det våran tur att bli sjuka. Tilda har haft feber hela dagen. Mika likaså. Så han har varit hemma från jobbet idag. Jag har kännt mig konstig hela dagen. Vart lite bättre efter att jag tog en burana o panadol coctail. Den enda som inte är sjuk är Ludwig. Han har varit på ett strålande humör hela dagen och bara jollrat och skrattat. :) Han är ju dock fortfarande vaken, trodde att han hade tagit natt men inte det inte.

Tilda har varit ganska lugn idag, inte velat äta speciellt mycket men endå druckit ganska bra. Så jag hoppas att hennes feber går ner tills imorgon. Och framförallt hoppas jag att Ludwig inte blir sjuk. Han är så liten så jag hoppas verkligen att han inte blir dålig. Mika och Tilda har occuperat sovrummet med en massa film, jag och Ludwig har haft soffan nästan för oss själva. ;) Eftersom att både hund och katt har myst tillsammans med oss. Jag tror att vi kommer att sova på soffan inatt igen. Eftersom att tilda är sjuk och vill sova med pappa så då får mamma sova på soffan :) Våran tös tar nämligen upp HELA sängen och jag klarar inte av att det är två barn, en gubbe, en hund samt en katt som ska dela på 180 bred säng. Det blir trångt och jag blir galen. så då tar jag mina sängkläder och går till soffan ;)

Men annars har det varit en ganska fin dag här på ön. Lite sol och så har det snöat massor.. Jag vill inte ha mera snö nu, det får verkligen räcka. Det har varit alldeles för kallt, alldeles för länge...

I lördags kom storasyster med familj ut till mamma i delvik, dom hade med sin snöskoter vilket var mycket uppskattat av både oss vuxna och barnen. Tilda tyckte att det var jätte roligt att åka pulka efter skotern tillsammanns med mig :) dock kännde jag av stegring senare på eftermiddagen.. :/ Skulle ha varit till stallchefen på fika, men var helt groggy och borta i päronet... Mika var inne och hade feber. :/

Och imorse hade Tilda oxo feber, jag har hållit febern nere, men man vet aldrig hur man mår imorrn. Jag brukar alltid bli sjuk då Tilda är det. Mikas bobbor är jag ganska immun mot ;) Men då tilda blir dålig då brukar jag oxo få det... :( Så jag hoppas att jag slipper. För det är verkligen inte roligt att vara sjuk och ha två pigga barn omkring sig. Men men.. allt går bara man vill :)

Har lyckats att tvätta lite idag. Ska vika dom sista kläderna och sedan ska jag soooova! e helt slut...

god natt!

kram mamma bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback