Torsdag

Igår hade jag mammafika för våran mammagrupp på facebook :) det var jätte trevligt att träffa alla mammor och barn igen efter all julledighet :)

Idag har jag och Tilda bakat sockerkaka medans Ludwig sov en stund :) Duktig tjej jag har :) Hon tycker att det är roligt att laga mat och baka. Jag är inte så jätte duktig på att baka men vad gör man inte för sitt lilla troll <3

Hon har verkligen blivit stora damen. Jag bara önskar att hon hade vänner i sin egen ålder att leka med, det blir ganska tråkigt för henne i längden att bara vara hemma med mig och Ludwig...
Men det blev ju så då jag skaffade barn då ingen annan man kännde skaffade barn och jag trivdes inte i mammagruppen vi hade. Kännde mig alldeles för ung för att ens vara där. Så det vart att bara vara ute med mamma. :) Men inget fel i det. Sen började hon hos dagmamma då jag började jobba då var hon 1år o 4månader och hon älskade det :) Hon tyckte att det var jätte roligt att vara där :) Men då vi flyttade till jomala så fick hon inte vara kvar hos sin dagmamma istan och eftersom att jag väntade ludwig och var sjukskriven fick hon inte dagplats i jomala :( Men jag hoppas att hon får plats nu till våren iallafall. MEN jag skulle vilja att hon o Ludwig går på samma dagis att man inte ska fara till två olika varje dag. Det känns lite onödig körning.

Har räknat ut att jag klarar mig bra om jag jobbar 5-7dagar i månaden. Då ska vi ha ganska bra ställt plus att jag får hemvårdsstöd för båda barnen. :) så jag kommer nog att klara mig. Vi ska fara till gotland och furuvik i sommar tillsammans med min mamma o pappa det ser vi verkligen framemot. SKa bli jätte jätte roligt. :) Hoppas bara attt det finn stugor att hyra annars kommer det att vara lite slött. Men mamma skulle boka gotland snart och samma sak med furuvik. Hoppas dock att det inte blir regnigt i sommar utan att vi får en lika fin  sommar som förra året :) Vill ha sommar nu jag. :)

Mika ska fylla 30 först men den helgen är det första racet för sommaren och dom måste vara med på det annars missar vi viktiga poäng i cupen. Det vill vi verkligen inte göra. :/ Nåja vi får se hur det blir med den saken :) Jag och barnen kanske inte kan komma med då men jag hoppas ju det. Men det är ganska kallt på nätterna i maj så jag hoppas iallafall att vi har någon varm stanns att bo. vill inte att barnen blir sjuka.

Nej nu ska jag o tilda smaka på våran sockerkaka o hoppas på att den e god :) Ikväll blir det att fara till cheeky för en ridtur ut i skogen tillsammans med janina o lokisen :)

kram mamam bammen

KOMMENTARER,

Får man hemvårdstöd för båda barnen? Jag trodde att man bara fick ett hemvårdstöd fast man har båda hemma!

2011-01-20 // 17:51:37

Jag vet inte... dom var lite luddiga i telefonen :)

2011-01-20 // 21:36:44
» ida

Man får tillägg för varje "extra barn"

2011-01-26 // 08:36:40

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback