Akuten och Barnavdelningen.

Ja det är vad jag har gjort idag. Varit dit med lilleman. Han ramlade ur soffan och slog sig ordentligt i huvudet och slutade inte gråta :( Så jag ringde akuten och dom ville ha in honom. Mika kom dit och tog Tilda med sig eftersom att det enda Ludwig gjorde var skrek och skrek från kl 10-12 skrek han sedan somnade han i famnen, han ville varken äta eller dricka. han sov väldigt oroligt. Han var orolig då han var vaken också... Dom trodde iallafall på akuten att det var en mildare hjärnskakning. Så vi vart skickade till barnavdelningen och vid det här laget var Ludwig jätte trött, han orkade egentligen inte skrika mera, han var dåsig och inte alls sig själv. Men sen somnade han igen i famnen och fick sova 1 timme o 30 minuter. Han vaknade och hade feber så han fick panadol 125mg och det gjorde susen för honom. Han vart sig själv ganska fort efter det och han drack 150ml vatten nästan direkt. Barnläkaren kom för att titta på honom i öron o hals, tydligen har han förkylning på G också samt att båda framtänder börjar komma upp. Läkaren sa att han var i god form och att han inte alls var orolig för Ludwig, han skulle spy om det var hjärnskakning och dom ville inte söva honom i onödan för att röntga. Dom kollade även upp hans andra "problem" och det kommer att bli en dags operation i Åbo i höst. Högst troligt efter att han fyllt 1år. Men annars sa doktorn att han var en pigg och glad kille som antagligen har haft en fruktansvärd huvudvärk sedan han ramlade...
Dessutom fick vi hjälp med hans för småa luftrör och att han alltid får problem med dom då han blir förkyld eller sjuk, så nästa gång han får problem med andningen igen så skulle vi ringa direkt till barnavdelningen och få den hjälp han behöver direkt och en medicin han skulle äta på lågdos regelbundet tills han vuxit ur infektions astman.
Men ikväll har lilleman varit sig själv och vi har varit hemma sedan kl 16 allt har gått bra, han har inte spytt men varit trött. jag gav honom en panadol till natten så han ska få sova ordentligt. han har ju fortfarande ont i sina stackars tänder. men jag måste endå vakna för att kolla att han är ok under nattens gång.
Så det har varit en mycket lång dag för mig idag. Har jobbat natt dessutom så jag var inte den piggaste i bygget idag inte. Plus att jag sovit dåligt i denna värme och varit vaken mer än vad jag sovit... inte bra då man ska försöka jobba natt... men men... kan inte göra så mycket åt det inte.. hoppas att det blir lite svalare nu denna vecka så att man får sova ordentligt. för det behövs. både för oss barnen och våra husdjur behövs det.
Imorgon blir det en lugn hemmadag eftersom att Ludwig ska vara under övervakning i 24h :/
Så nu  ska jag också sova så jag orkar med morgon dagen och nattens uppvak :)

Kram Mamma Bammen

KOMMENTARER,

vad skönt att höra att allt gick bra och att han mår bra :) hoppas vi kan ses någon dag? kram

2011-06-14 // 09:35:04

Gulle Ludwig <3

2011-06-15 // 07:40:44

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback