Ludwig 6 månader o. Tilda 3år o. 6 månader!

Tiden har gått otroligt fort! Mitt största lilla troll är redan 3,6år gammal! Herregud vad tiden har gått fort :)

Tilda
väger ca 13kg  och är ca 98cm lång. :)
Hon kan prata, klä av och på sig själv, trottsar, vet vad hon vill, självständig, borstar tänderna på morgonen själv, kan bre smörgås, skära grönsaker, puzzla 36 bitars puzzel helt själv, sover inte hela nätter, somnar dock i egen säng, kan svara i telefonen, kan rita olika figurer t.ex hjärtan, fiskar och bollar. Vet vad alla färger heter. Kan räkna till 10. Ja våran tös kan mycket hon, vet inte riktigt... jag orkar inte räkna upp allt :p

Ludwig:

Han ska på kontroll om en vecka, men han väger nog närmare 9kg. :) Knubbisen våran :)
-kan vända sig åt alla håll
-"snurrar" på magen
-kryper eller ålar sig framåt
-sover i egen säng mellan 10-12h nätter :))
-"pratar" "morrar"
-skrattar åt allt och alla
- inte blyg
-mammiger
-kramas o "pussas"
Ja han gör stora framsteg han oxo :) Gullisen!
Men idag så gjorde han krypsteg :)) Så sött, han tog sig dit han ville, efter en röd julgranskula som tilda hittat, och han vart jätte arg då tilda skulle ta den igen. :) han har vilja den lille mannen oxo! :)

Ludwig är fortfarande snorig och hostar lite ibland. Så det är inte alls så roligt, haan har haft det i snart 2 veckor men endå är han jätte glad och nöjd. Han har börjat sova bättre och bättre ute i vagnen vilket jag är mycket glad för. För han behöver den friska luften.

Dock kommer vi antagligen att få vattkoppor snart :( Mindre roligt eftersom att det tar ca 2 veckor innan det bryter ut och sedan ytterligare en vecka med 2 sjuka barn... suck. Dessutom ska jag och Mika fara på kärleks semester i påsk och jag har verkligen ingen lust att fara om mina 2 snuttisar blir sjuka. För Tilda blir extra mammig då och det blir Ludwig också. Så jag hoppas att det är över tills vi ska fara för annars vill nog jag stanna hemma med dom... Men men.... Jag hoppas att dom inte får det.. skulle verkligen verkligen inte vilja detta men men... jag hoppas hoppas att vi slipper! iallafall denna gången!!

Nåja... Kan ju vara glad att lill herren sover trots att han är sjuk iallafall. Tilda sover lika dåligt som vanligt... Hoppas att det blir bättre till hösten då hon ska börja på dagis. :) Men men man kan inte få allt!! :))

Sen har jag värsta dilemmat över vad jag ska ha på mig på blogg galan i Maj. Jag har inte ens hittat något vettigt.. och jag har ingen lust att betala tull om jag beställer från sverige.. suck... nåja jag kanske hittar något att dra på mig då det är dags  för den dagen. Vilket är SNART! haha!

Kram Mamma Bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback