Rutiner.

Nu har vi börjat få rutinerna på G :)

Tilda har börjat somna vid 21 och stiger upp runt 8-9 tiden :) hennes mattider är dock lite sisådär eftersom att hon äter då hon är hungrig. För hon matstrejkade förut och då vart hennes mattider lite annorlunda.. Hon äter dock middag kl17 som oss andra så den tiden funkar bra. Jag tror att det blir bättre bara hon har kommit in i rutinerna med parken. Vi började parken i fredags så denna vecka går Tilda 12-14 för jag vill inte ha henne till 15 ännu eftersom att hon är som en liten nybörjare igen. :) Men det har gått jätte bra och hon har fått en kompis. :) Dom gungade tillsammans då jag kom efter henne idag. :) Sötisar!

Ludwigs rutiner är nog bättre än vad Tildas någonsinn har varit :) (stolt över mig själv)

Han vaknar ca 8 äter gröt ca 8.30
sedan käkar han igen 11 och sedan 11.30 bara ersättning.
Sover bort ca 2 -3 timmar. vaknar o käkar ersättning eller fruktpuré
Käkar puré igen vid 16.30-17 tiden samt dricker ersättning.
sedan så brukar han ta en powenap vid 18
käkar gröt 20 tiden börjar gnälla och vara trött gnuggar sig i ögonen vid 20.30 får välling
tar natt 21 och sover till 06.30 :) han har sovit så sedan i lördags. Förut vaknade han 03 och 06 för att käka. Men nu sover han. Så ett dera har denna rutin grejj funkar över förväntan eller så har jag bara haft jävligt med tur :)

Nå jag har iallafall gjort ett försök med detta med rutiner och jag hoppas att barnen blir mer fast vid sina rutiner. Sedan tycker jag att man kan rucka på rutiner vid speciella tillfällen som jul,nyår födelsedagar mm. Det finns massa högtidsdagar så jag förstår att man inte alltid kan ha rutiner. men men... Det börjar gå åt rätt håll med båda kidsen ;) Im ha very happy mommy :D

Nu ska jag sova. För imorrn bitti ska jag använda mig av mina nya joggingskor och håller tummarna att jag inte bryter benen då jag ska skena hännan i jomala med vovven :) Ska bli intressant och se hur långt jag kommer innan jag däckar av utmattning :D haha! MEN jag ska inte gömma mig i vassen denna sommar, det har jag bestämt!!!

Kram Mamma bammen

KOMMENTARER,
» Ninni

Men du behöver verkligen inte gömma dig i vassen!!

Du är smal som en sticka och det syns inte ens att du fått barn för inte allt för länge sen.

Men motion är ju alltid bra förstås så länge det inte går till överdrift.

Vad skönt att det funkar m barna!!!

2011-03-08 // 05:53:51

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback