Söndag

Japp då har ännu en vecka gått :)

Vad tiden går fort :)

Måste börja med att berätta mycket goda nyheter. Tilda var till lekparken i fredags för första gången på ca 3 månader! Happy! Och det bästa av allt var att HON TYCKTE ATT DET VAR JÄTTE ROLIGT!!! Underbart!! Nu kommer jag att köra stenhårt på den linjen så att min stora tös kan vara ute 3 timmar om dagen med dom andra barnen och jag får 3 timmar tillsammans med Ludwig ensam. :) Självklart skulle jag vilja ha det tillsammans med tilda oxo men så blir det inte. Har lovat henne att vi ska fara och skrinna i veckan INNAN all snö försvinner. Vi skulle ha gjort det ikväll men jag var till akuten med lilleman! Det var ingen fara med honom, han verkar inte tåla risvälling tydligen. :/

Nåja åter till akutbesöket. Ludwig skrek som aldrig förr efter sin eftermiddagsvila. Jag fick han att både rapa och bajsa fyra gånger och endå bara skrek han! Före detta hade han dessutom total slockna i min famn vilket inte har hänt på jätte länge. Han vaknade inte ens då Tilda skrek på katten för fullhals... :/ Nå iallafall.. Han skrek och skrek. Jag tog tempen på honom vilket visade 39,8grader :/ Orolig mamma! ringer till akuten. dom säger att vi ska komma in. Ger lill grabben en burana (jag tycker personligen att dom är bättre än panadolen) Då vi kommer till akuten är lilleman den glada och spralliga bebis han annars alltid är. Så vi fick vänta i nästan 2 timmar innan vi fick träffa en läkare för det var andra barn som var "sämre" än min lille skrutt :) Nå vi sysselsatte oss med lite leksaker (hans egna) och läste lite tidning. Han var glad och nöjd. Sedan slocknade han ca 10 min före doktorn kom in i rummet. Så vi väckte honom och han kollade lite allmänt frågade frågor och sedan sa han bara att han trodde att det var någon form av kolik pga risvällingen. Så no more risvälling! Jag vill ha min glada pigga bebis som bara skrattar och ler. Visst kan han vara ledsen också. Men mitt mamma hjärta blödde enormt denna eftermiddag och jag vart en HÖNSMAMMA utan dess like idag. Förr skulle jag bara ha väntat ut det.. Men men.. Jag tycker att det är konstigt att han har feber varannan vecka eller iallafall stegring och då han dessutom har en testikel som inte har trillat ner så blir man lite paranoid som mamma!

Hoppas att det var det iallafall. Ska nu prova med majsvälling istället, och ja jag vet att den är från 6 månader men jag har hellre en mätt bebis än en ledsen bebis :) Så är det barra! Dessutom är jag inte speciellt följsam med dessa rekomendationer heller så att... Jag anser att man  har SUNT FÖRNUFT OCH BARA GÖR DET SOM ÄR BÄST FÖR SITT EGET BARN!!!

Så att det har varit en ganska händelserik dag... Då jag kom hem stod Mika och lagade middag och den var sjuuuukt god! biff m pommes och sås! MUMS! Så nu e man mätt och belåten och hoppas på att natten blir bra trots att lilleman e febrig. Men förra natten sov han från kl 21-06.30?!?! jag fatta nada... Han som brukar vakna 3ggr och ska käka... hmmm... så det återstår att se hur denna natt blir.

Imorrn ska tilda wilda till lekparken igen :) för det har hennes mamma bestämt ;) Och då ska jag passa på att åka med Ludwigs dopgåvor för gravering. Så har jag det gjort oxo. Ska kolla på joggingdojjor också. För NU ska jag börja jogga! det är slut på alla ursäkter. btw jag beställde faktiskt grejjer till mig fr hm idag :) inte ett enda plagg till kidsen! gud vad jag är duktig :) haha!

Nej nu ska jag ta min huvudvärk och gå och sova!!!

Kram Mamma Bammen :)

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback