Söndag (flummigt inlägg))

Igår var det dags för den efterlängtade 30års  festen för Mika :)
Dock inte enligt hans mening för han fyller minsann bara 19 han ;)

Det var fullt hus från klockan 15-00.30 och barnen var förståss med och dom hade det också jätte trevligt. Jag var däremot totalt sönder stressad med allt som skulle göras.
Jobbade 8-13 (behöver pengarna) Sen hem och fick storstäda hela huset och kl 15 kliver mamma in genom dörren då hade jag just dammsugit det sista, sen kom det en strid ström med folk, sen fick jag baka första tårtan, hann ej smaka på den, fick direkt börja med potatis samt sötpotatisen som skulle vara i ugnen, sen käka i hundra, sen till cheeky för att panik mocka, hem tillbaka för att baka tårta nummer 2 samt muffins. Då kidsen somnade var jag en mycket trött Mamma. ;) Men om man någon gång skulle lära sig att göra saker i tid och inte vänta med allt till sista stund!!! Haha!! (det passar inte mig att göra saker i tid)
Nåja flaggan var i topp och alla var glada och Mika var nöjd och glad samt tacksam att så många kom för att fira hans stora dag :)) Han hade en bra kväll tror jag iallafall. Jag hade oxo trevligt. Tilda lekte kurragömma med Jenna och Emma :) (tack tjejer för att ni underhöll sötdamen) Så det var riktigt roligt att även hon hade en bra kväll även om det kom vissa utbrott. Ludwig var lite smågrinig men jag tror att det kommer en till tand. Han är väldigt mammiger just nu... Så det är bara jag som duger, och det skär i mamma hjärtat att åka till stallet just nu, eftersom att han inte är nöjd med egentligen någon.... Men men... det går snart över...
Så alla verkade ha det riktigt trevligt, sista gänget for vidare till arken vid halv ett och dom var lite runda under fötterna :) Men dom höll sig tills barnen somnat vilket jag tycker är helt ok och det var ganska låg volym på deras snack så det var skönt. Jag florra ner mig i chips påsen den sista för denna gång för imorgon ska jag börja äta mat på regelbundna tider och börja motionera ordentligt. :)) Hoppas att det blir som jag vill denna gång :) Vill ju vara i form :)

Men men... får se hur det går. jag ska inte ropa hej förren jag är över bäcken.
Idag har det varit en ganska soft dag. Jag och Tilda var ute på förmiddagen och fixa lite i rabatterna, efter det for jag till stallet för att fara ut på en ridtur med cheeky. Hon var jätte duktig idag. :)) Det börjar verkligen gå framåt för henne super glad är jag för det :)) (hoppas bara att veterinären kommer snart endå).
Så denna dag har varit jätte soft :)) Mika har haft lite tungt huvud idag men det får man ha dom man firar 30 bast :)
Nu ska jag se på Ishockey FINLAND- Sverige final i VM och det betyder att jag hejjer på FINLAND FOR THE WIN medans Mika hejjar på sverige... :))

Kram Mamma Bammen :)





KOMMENTARER,
» Ninni

Låter som ni hade en trevlig födelsedag där hos er! Lite stressigt men men...sånt är ju livet mellan varven!

Fin bild, ser lagom slappt ut! Man får slappa dagen efter sin 30 års dag! :-))

2011-05-17 // 19:01:45

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback