Att bli firad på dagis...

Det är inte lätt ska jag säga er ;) Tilda hade varit drottning hela dagen och alla barn hade kramat henne och sagt grattis massor med gånger. :p Hon var inte det minsta på gott humör då jag hämta henne. ÖVERTRÖTT så det heter duga. OJOJ det enda hon gjorde då jag hämta henne var gapa och skrek och jag fick inte ens prata med henne... Hon var jätte arg. Och varför det fick jag egentligen aldrig ens reda på. Hon fick åka vagnen med Ludwig och bara skrek och grät. Sedan bet hon Ludwig i armen för att han tittade på henne.... Jisses säger jag bara. Tillslut ledsna jag på att hon bara nåjsa med honom så jag tog henne ur vagnen så att hon fick gå ynka 2 meter hem och under dom 2 metrarna hann hon bli argare och dessutom skrika så högt att grannen kom ut och titta om allt var okej... Dessutom så är det byggare rakt över vägen dom stannade också upp med det dom gjorde...UPS! nåja efter en liten stund lugnade hon ner sig när vi satt i soffan och pratade. Hon var så trött att hon däckade mitt i en mening. LILLA HJÄRTAT! <3
Ibland är det ganska svårt att vara 4år och få raseriutbrott. Men jag måste endå ge mig en klapp på axeln att jag faktiskt med åren har lärt mig att inte skrika tillbaka. Utan jag brukar vara vänta ut henne och se vad som händer och ibland går det smidigt och ibland tar det lite längre... :/ Men men bara att hålla huvudet kallt vilket brukar vara svårt då hon biter en i benet eller handen... nåja snart är det tonårstrots som gäller och dom säger att det är tusen gånger värre så bara att vänta och se då ;)

Nåja kan trösta mig med att Mika sa att allt hade varit lugnt och fridfullt hemma ikväll och Tilda sov i vår säng. Hon brukar göra det ibland.. Eller nu har det blivit oftare trots att jag skrämmt iväg hennes "drakar" under sängen... Så det går i perioder sovandet i egen säng och sovandet i vår säng. Men det är endå mysigt att sova med henne :)

Så ni med småttingar njut medans ni har era små för då dom blir större blir även deras vilja MYCKET större ;) hehe!

Kram Mamma bammen

KOMMENTARER,
» Sus

Grattis Tilda! Tänk så fort tiden går alltså... Ja d där me trots kan vara jäldigt tufft, ibland hanterar man det bra och ibland mindre bra. Bara o inse att vi föräldrar inte klarar av hur mycket som helst utan också kan bli lite oresonliga ibland.

2011-09-28 // 08:36:26

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback