har haft en ganska händelserik dag....

började dagen med ett mess från stallchefen " Hej! din häst har bajsat i vattenkoppen så det är översvämmning i boxen. CIAO." jahapp tack för den cheeky tänkte jag då... Åker till stallet efter att vi ätit middag och inser att HELA boxen måste tömmas :/ Inte direkt min drömdag iaf... hade sett framemot en avkopplande ridtur i det fina vädret, men ikke det ikke... Det var ca 2timmars mockning istället... 5kärror ut och 6kärror in... NO MORE iaf! Varför ska man skita där man ska dricka?! Samma sak så stod hennes vattenhink i fel hörn enligt henne då hade hon pissat i den?! bara what the hell!?

Ja vissa dagar är det inte enkelt att vara hästägare iallafall... Men en sak är säker jag kommer aldrig att skaffa vattenkopp utan ska ha vatten hink på väggen istället för då behöver jag ej oroa mig för översvämmning iallafall....
(den dagen jag bygger eget stall)

Så annars har det varit en ganska lugn dag. Tilda har varit ledig från dagis för det är hon alla måndagar så vi har inte gjort mycket, hade tänkt fara till stan men det började ösregna... Så det vart en hemma dag med mys på soffan tillsammans och så hittade vi massor med sockor som varit på vift enligt tilda haha ;)
Ludwig tog en ordentlig powernap på tre timmar vilket var bra om jag hade haft vett att göra något vettigt under tiden men jag bara myste med tilda för det tyckte jag att var viktigare än att städa och vika tvätt! hehe

Nu ska jag ta min monster huvudvärk och gå och lägga mig.

God natt!

kram mamma bammen

KOMMENTARER,
» Ninni

Helt rätt prioritering! Skönt med mysdagar!

2011-09-13 // 17:57:10
» Sus

Absolut, bättre me mys än me städning. Jobbigt me hästen då ;o)

2011-09-14 // 17:47:40

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback