Bless this broken road

 
 
Ja jag är lite broken just nu. Men jag blir lite ledsen för Ludwig har börjat bryta sig loss från sin mamma. Han vill hellre vara med Pappa. Min lille bebis behöver inte mig lika mycket mera. Det är så jobbigt. Då Tilda redan är fastklistrad vid sin Pappa och nu har även lilleman börjat med att det bara är pappa som duger. Uj vad jag känner mig malplacerad. Inte roligt alls. Roligt för Mika men inte för mig, han har ju alltid varit en liten morsgris men inte nu. Känns konstigt. Jag känner mig lite övergiven faktiskt. Men jag vet att det bara är en period men endå. Jag tycker att det är jobbigt för det. Och jag vet att navelsträngen inte sitter i för evigt. Men det är lite jobbigt att inse att man inte har bebisar längre utan dom är nu BARN herregud vad tiden har gått fort. Tilda fyller 6år o Ludwig 3år i september :D Jessus vad tiden rusar fram... känns konstigt. Mycket konstigt.
Just nu är vi inne i en ganska intensiv period med barnen, dom lyssnar INTE dom bara röjjer och har sönder saker och gör varandra illa och skriker och gapar. Det är HEMSKT man kan inte göra någonting. Ludwig han fixar och donar med allt möjligt och gör massor med saker som han inte ska göra pga sin ålder. Och Tilda hetsar upp honom och sen är cirkusen i full gång. Jag vill inte åka någonstans med dom och jag vill en mindre åka ensam med dom. Jag ser inte framemot att fara till lådbilslandet tillsammans med dom för jag vet att Ludwig bara kommer och rymma. Det är hans specialitet just nu. Han rymmer och skenar ut på gatan och han lyssnar inte då man ropar på honom heller. Hans 3års trots går ut på att låtsas vara DÖV. Tilda ser ju till att allt ska hända direkt. Att inget får bli förstört och har man lovat så ska det ske helst igår men gärna NU. Hon har inte heller någon hörsel tror jag och inte lyssnar hon på en då man försöker prata heller. Hon beter sig exakt som sin lillebror. Men det kan ju ha att göra med att han får 90 procent av all uppmärksamhet eftersom att han röjjer runt för fulla muggar och man måste hela tiden vakta på honom att han inte gör sig illa eller rymmer iväg. Och tösen e ju inte dum, men det kan bli lite mycket. Tilda brukar rymma till mormor o få lugn och ro. Då brukar det vara lite lugnare med Ludwig också och man behöver inte ha dåligt samvete över att Tilda hamnar på efterkälken.
Men just nu skulle jag inte vilja ha en trea. Det skulle inte fungera med en bebis och våra 2 röjjar barn HAHA men jag har aldrig tråkigt och deras påhittighet tar aldrig slut. :) VÅRA gullungar!

Sen har vi ju två kattungar och Lennox och "fräs" (kallas d för att syrran int kommit på ngt namn än) Dom blir 7 veckor på måndag. Herregud vad tiden har gått fort :) Det är roligt och dom har nu börjat gå på lådan samt äta vanlig mat, dom tissar ju självklart också men Lortis ha börjat ledsna på dom så det är ju tur att dom äter vanlig mat också :)

 
 

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback