25 september 2009

Tilda fyller 2 år idag. Underbara lilla unge! shit vad tiden har gått fort alldeles för fort. Det känns som det var  igår man fick henne. Jag minns allt. förlossning och alla kännslor då man fick hålla henne för första gången. Då man fick hålla hennes lilla hand i sin för första gången. Jisses vilka kännslor man fick, allt bara vällde över en. Och det har gått fort fort. Från det första leendet till det första ordet. Det går inte att beskriva. Jag trodde hela tiden att det var en flicka, mika att det var en pojke tills det att vi kom in till BB, det gick inte fort förlossningen jag ska inte ljuga.Och jag tackar för att det finns epidural för annars hade jag inte klarat av det. jisses. Men jag tror också att hon skulle ha kommit tidigare om jag inte hade tagit den. Men det gick bra. vi fick stora förlossningssalen. det var ganska skönt faktiskt. hade man lite valmöjligheter att utnyttja som badkar och annat. :) Minns hur det var hemma då man stod böjd över soffan och fattade inte att det var dags. Sen på BB gick allting som det skulle. Bebis kom ut och fick namn direkt. Det var en Liten Tilda utan att tveka.  Skrek inte bara tittade på mig och Mika som att ingenting skulle ha hänt. ;) sedan var det dags för vägning och mätning. 3200 gram och 48,5cm lång. herregud lika liten som en docka. Massa svart hår. Pappa upp i dagen var hon. Likande jätte mycket redan då på Mika. Jisses säger jag bara. Min näsa fick hon iallafall :) Nå sedan var det bb vistelse i fem dagar eftersom att mina nära och kära fixade till vårat vardagsrum. Sen fick vi äntligen komma hem. Det var underbart att få komma hem, till sin egen säng tillsammans med Tilda. Allt gick jätte bra. Snäll knodd. Åt, sov, log och sov. Inget komplicerat alls. Underbar. Söt. Liten. Mysig. Doftade gott. Ja jag kan bara säga att vi fick hösta lottovinst med Tilda hennes goda humör har fortsatt. Visst har hon som alla andra barn genomgått diverse trotsstadier men det har gått att hantera. vi har alltid varit konsekventa och ibland lite för snälla. Men det har funkat på henne. Hon har varit ett rutinbarn länge och det har också gåttt bra. Vissa saker har gått sämre men i allmähet har vårat lilla troll varit ganska medgörlig. Hon började krypa tidigt, hon började sitta tidigt, stå med stöd tidigt, gå tidigt, prata tidigt, springa tidigt. Hon har alltid varit tidig med det mesta. Hon är en lite problemlösare precis som sin pappa. Och det har varit intressant att få vara med och se hennes framsteg och följa hennes utveckling. Jag är en stolt Mamma och det har jag varit redan från dagen då jag fick veta att jag väntade henne. Våran dotter ger oss guldkorn alla dagar. Jag kan inte säga annat. Jag skrattar åt hennes bravader alla dagar och jag skrattar med henne alla dagar. Vi har det riktigt bra tillsammans, vi har roligt tillsammans. Tilda har även redan fått en försmak på racelivet. Vilket är ett liv hon älskar att vara med om. Vi har börjat introducera henne i den värld vi lever på sommrarna med gott resultat. Hon älskar racebanan, bilarna och folket. sover bäst i racebussen. Jisses vårat busfrö har det bra, denna sommar har vi gjort jätte mycket tillsammans och det har varit jätte roligt. jag fattar inte att tiden har gått så fort som den har gjort. herregud vad fort det har gått. älskade underbara unge. du är bäst i hela världen. älskar dig något vettlöst. du kommer alltid att vara mammas bebis. :)
puss o kram Mamma bammen

KOMMENTARER,

Ja oj vad tiden går! Ni har en alldels underbar unge!

2009-10-02 // 21:12:32

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback