Ny dag nya tag.

Igår gick det undan i huset :) Mika målade hallen, jag gjorde det lilla jag orkade göra. :p Sen fick vi hem våran nya stooora fiiina soffa. Inte så bra eftersom att vi inte har  fått upp golvlisterna ännu.. men nu står den där i vårat vardagsrum och redan känns flytten mycket mycket nära. ska bli skönt att flytta. är less på denna lgh. Blir bra att ha den som övernattningslägenhet iallafall. Sen kanske någon vill hyra den men det är ingenting vi satsar på. Mycket att göra innan dess att det går.  Men iallafall. Trilla ner för källartrappan idag, smart drag. Det gjorde ganska sjukt i mina höfter. jävlar. men  har tagit 1g panadol så det löser sig säkert hoppas jag. :) Vårat sovrum är grundmålat vilket är ganska skönt. tycker jag. Det kommer att bli beige när det är färdigt. Pojkarna har tänkt att golvet ska vara inne innan helgen vilket låter mycket lovande. För vi ska försöka fara till ikea på lördag, måste hämta lite grejjer till huset. graderober gradinstänger samt lampor till alla rum. Herregud det blir mycket nu. Sen ska väl skåpluckorna slipas till sist. Jimmy ska ju måla dom. det kommer att bli bra. Har även kommit överens om en färg till köket. vi tror att det blir bra, skåpluckorna kommer att bli vita men bryta i grått. det kommer nog att bli skit snyggt. :) gillar inte den mörkblåa färgen som är nu.. usch. sen ska man ha lite småplock från ikea också. ska försöka få med oss matsalsbord och stolar på samma gång. nice. Hoppas bara att dom har det bordet jag vill ha. Men vi får se stolarna tar vi iallafall från jysk, svarta läder stolar... MMM me like alot.
Mika e inte likaa impad. Men han kommer att se att det passar utmärkt med vår svarta fondtapet. mmm... sen mina vänner blir det kafferep hemma hos mig.,.. :)

Känner mig  på lite bättre humör idag faktiskt, men har fortfarande lika ont, tur att man ska och träffa läkare idag.. hoppas att man får någon hjälp för panadolen hjälper ju inte alls. Den är lika värdelös som en kanna vatten. Men man lär sig att hantera det som är jobbigt. men det blir nog bra. det har ju något gott med sig om 5 månader :) då kommer ju bebis och sedan hoppas jag att dom tar tag i det här med mina höfter eftersom att det bara blir värre och värre... nog pratat om det...

Tilda har full rulle, igår fixade hon med sina saker i huset, hon bara väntar på att hennes rum ska bli klart, hon ska få komma med till ikea i helgen, det kommer att gå jätte bra. Hon ska få välja lite saker till sitt rum och det är lika bra att hon gör det på egen hand annars blir det jobbigt. Tilda vet exakt vad hon ska ha, snuttis. Och det är inga dyra saker heller så man gör ju allt för henne. snuttis..
Vi har ganska mycket att packa så idag ska jag försöka att packa det vi inte behöver, samt det som kanske inte är viktigt för tilda i leksaksväg. Sen blir det huset hastigt för jag ska duscha där innan doktor besöket..

kram Mamma bbammen

KOMMENTARER,
» Ninni

Låter härligt, spännande att flytten närmar sig! Avis!

2010-03-12 // 19:27:53

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback