Mycket att göra...

Har haft full fart denna vecka. Eller ja det har varit mycket med Ludwig.
Han har varit sjuk. Och han har inte heller varit nöjd med något :( Han som ALLTID annars  bara är glad och glad och glad och nöjd! Så jag for med honom till HC i måndags o fick medicin åt honom för att hans andning inte var den bästa. Så han fick hostmedicin Ephedrin. Inte nådiga grejjer för ett litet barn lixom. Nå inte vart han bättre heller :( Snarare tvärtom. Han vart sämre. Natten till torsdag var ett helvete. Han bara grät och kunde inte sova om han var utan min huvudkudde i sängen. han vaknade många gånger vilket han aldrig annars gör. Snoren rann och han var bara grinig :( Så jag ringde HC och som vanligt hade dom ingen tid på dagen åt honom. Jag vart asförbannad... Ungen kunde knappt andas och dom sa att jag skulle återkomma dagen efter?!?! Nå jag tog min son o dotter med mig i full stress till akuten och vi fick hjälp direkt. Tack för det! Ibland kan dom vara snabba alltså. Så han fick lite kortison samt en spira för att vidga luftrören och få honom att andas ordentligt. Direkt efter 30min var lillkillen sig själv igen. och charmade hela akutpersonalen :) Han fick diagnos att ha infektionsastma, alltså han får astma symtom då han blir förkyld. Han fick en annan medicin ventolin som vidgar luftrören och gör att han får lättare att andas. Och den har faktiskt hjälpt! Underbart. Idag på förmiddagen var han dock ganska grinig och lite trött. Han fick sova ute som vanligt och sov en stund. Men sen hade han sovit nästan 2timmar tillsammans med sin gammelmorfar o hans fru. För jag var på en skolskjuts mellan 12-14 då hade han sovit. :) Och efter det var han precis som vanligt igen, glad och bara skrattat! UNDERBART DÅ MAN FÅR DEN HJÄLP ENS BARN BEHÖVER!!! Så tack till akuten, ssk Camilla och doktor Malin!!!!!

Ikväll kommer palle och hans kompis jimmy, mika ska hjälpa dom med en bmw motor :) Eftersom att Mika kan allt om bmw som är värt att kunna! :) Ska bli trevligt att träffa dom båda, palle har jag inte sett sedan L var lite mindre och jimmy har jag inte träffat sedan ifjol... :p Så det ska bli trevligt. Dock åker dom hem redan imorrn :( Men men..

tilda vart även klippt i torsdags och fint blev det :) Jag vart dock lite missnöjd med min frilla.. Men men what to do lixom. Hon klippte bort massor. Men det behövdes hade inte klippt mig på 12 månader... :( Så det var bara att gilla läget. Hade tänkt klippa lugg men jag banga.. haha :p

Nu ska jag natta stor tösa! :) Sen ska jag njuta av min ensamhet tills huset e fullt med folk igen :)

Kram Mamma Bammen

KOMMENTARER,
» ninni

HEJ! Ja vad skönt att lilla L fick hjälp! Inte kul då barna är sjuka! Ja ibland undrar man om man verkligen måste ha huvudet under armen för att få hjälp! :-/

Ha det gott.

2011-03-27 // 05:14:57

Usch den där jävla ephedrin fick Leiah också och hon blev jätte dålig av den :( Men vilken tur att han blev bättre sen :) Kram

2011-03-28 // 11:04:38

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback