Playdate samt plantering av blommor :)

Igår planterade jag och Tilda lite penseér och violer samt murgröna i våra blomlådor och krukor :) Det var super fint och Tilda gjorde allt själv, eller ja jag grävde hålen och hon satte ner blommorna :) Det var jätte fint. Så duktig tjej med ett öga för detaljer trots hennes ålder :) Och jag ska ta kort imorgon så att ni får se på en framtida trädgårdsmästares arbete :) (stolt mamma) :)

Idag har vi haft playdate med Jennifer www.ettuddanamn.blogg.se och hennes underbara kids Leiah och Lukas :) Det var super trevligt. Dom stannade länge hela dagen, vi gjorde massor, var ute på gården Ludwig och Leiah sov om varandra, käkat glass och pratat om ALLT mellan himmel och jord. Jag är så glad att jag hittat jennifer och sofi oxo såklart för dom är verkligen så otroligt bra människor och framförallt ÄRLIGA det är inget tissel och tassel utan det är rakt på sak och vi alla tre säger vad vi tycker om allt och vi alla har en egen stark åsikt om saker och ting som vi respekterar! :) (för alla får tycka olika) ;)

Men dagen har varit bra Tilda tyckte att det var jätte roligt att leka med Lukas och det var full fart enda till eftermiddagen sedan lugnade dom sig lite men det vart fart igen efter en stund :) Det är så roligt med full fart och det är så skojj att Tilda äntligen har en kompis att leka med :) Dom lekte så snällt idag och visst har dom som alla andra barn lite små tjaffs sinsemellan men det får man ta :) Ludwig och Leiah kröp runt på golvet tillsammans och "lekte" på sitt sätt ;) Så söta tillsammans, låg och tittade på samma saker med huvudena tätt ihop och stal varandras tuttar och for runt på golvet och "pratade" med varandra :) Så det har varit en toppen dag både för barnen och för oss mammor :) Sååå roligt att ha någon att umgås med på dagarna så man slipper sitta ensam och uggla och som dessutom accepterar att jag faktiskt har Tilda med mig också. :))

Tack för en underbar dag Jennifer stor kram till dig och barnen! <3
(sofi du får oxo en kram, vi saknade dig o Linus idag) <3

Häxmötet var alltså toppen men vi saknade en favvohäxa ;))

Kram o Puss Mamma Bammen

fotnot: Detta med häxmöte har ingenting med andra att göra, det är något min sambo kallar det då en massa kärringar sitter i samma rum och dravlar om allt möjligt. Det är samma sak som syjunta :p (fick jag det sagt oxo)

KOMMENTARER,

Tack själv raring, det var en toppen dag <3

Jag är också så glad för att jag har dig och Sofi, ni är dom bästa häxorna som finns i hela världen!

Kram till dig och dina underbara små troll <3



Och du det var bra att du skrev ut det där om häxmöte också så slipper ju folk gå runt och tro att det handlar om att vi tycker att andra kärringar är häxor :) Jag hyllar än en gång Mikas fantastiska ord :D Hellre häxa än lattemorsa, haha :D Kram igen <3

2011-05-05 // 09:44:54

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback