Mina underbara barn

 
 Herregud vad tiden går fort nu både för Tilda och Ludwig. Dom växer så det knakar o kläderna blir alldeles för fort små. Men vad gör det då får mamma shoppa lite extra ;) And that i like! haha!
 
Nåmen Tilda fylller snart fem år. vart har tiden tagit vägen. Hon klarar ganska mycket själv dock vill hon gärna ha mycket sällskap men det gör inget. Hon o Ludwig leker ganska snällt med varandra nuförtiden. Dessutom håller hon på att lära sig cykla utan stödhjul :) duktiga tjejen!  
 
Ludwig är ju familjens uppfinningsrika kille. Han hittar på allt mellan himmel o jord. för honom finns det inga problem bara lösningar. vilket ibland kan vara ganska påfrestande :)
 
Jag har alltid roligt åt barnen även fast vissa dagar känns ganska jobbiga. Men det är bara att bita ihop och göra det bästa av allt :) Ibland skulle jag bara vilja vara hemma på heltid med barnen, men jag vet att pengar inte växer på träd och att det faktiskt är en tufft att vara förälder. Men det blir bra. Man få se det positiva i allt. Dock gillar jag inte att jag inte har samma tid jag hade förut. All tid går åt till att jobba, vara med barnen och städa och tvätta. Jag vet att det är vardag. Men iallafall. Jag älskar mina barn och jag älskar mitt jobb. Så lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete. Älskade barn vad jag älskar er. <3
 
off topic
Bara nästa veckas arbetspass är över ska jag faktiskt börja slipa spackel och snacka ihop mig med gubben OM vi ska riva ut parkettgolvet och sätta in matta istället. Han var inne på det iaf, nåja medans han funderar så har jag all tid i världen att slipa och börja förbereda för både målning och tapetsering :) ska bli roligt att förnya vardagsrum, matsal och kök :) Hoppas bara att det ser bra ut senare också :) men detta händer först efter mitt 6,5 dagars arbetspass :) haha kommer vara helt slut, men pengar behövs till renovering och möbler :) haha! o dessutom är det ju faktiskt bättre att betala sådant med egna pengar än lånade :) (börjar låta som Mika)haha!
 
Nej nu ska jag försöka varva ner, för imorgon ska mosters gullungar sebastian och saga förgylla våran dag :)
 
Kram fru bammen
 

KOMMENTARER,
» Sus

Jo d e nog ett pussel att få ihop livspusslet. Men man får försöka prioritera o hitta på o göra lite roliga saker emmelanåt för att förgylla vardagen.

Svar: Ja det är helt sant. :)
BAMMEN

2012-08-30 // 08:08:07

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback