Jobb

Ja denna vecka går endast i arbetets tecken.. Men det är ju pengar det med. tur att jag gillar min arbetsplats mycket och mer än gärna far dit för att arbeta.. :) Men idag har jag endast sovit fem timmar efter nattvaket eftersom jag inte hittade sömnen, trots att jag dammsög hela huset, plocka i o ur diskmaskinen och satt igång en maskin tvätt. Dessutom gick jag en 45 min promenad med Mila direkt då jag kom hem. Men inte vart jag trött för det inte. Nej nej jag fick läsa tonvis med bloggar samt kolla runt lite på ebay innan det började bära av.... Hoppas att jag fortsätter att vara pigg inatt och inte sitter dom en dönick imorgonbitt då jag ska köra hem till Jomala..
 
Imorgon ska Cheeky äntligen få skor på fötterna så det går att rida igen, hon har ju inte haft skor på ett tag, måste bara komma ihåg att åka via lantbruk o köpa dojjor innan jag åker hem o sussar. ;) haha!
 
På tal om skor så har Ludwig börjat ta av sig och sätta på sig sina egna skor själv :) stor kille han börjar bli :D Det går verkligen fort framåt nu. Ibland så blir man inte förvånad det minsta över vad lillkillen klarar av :) Tildi har börjat lilla förskolan och har börjat lära sig att känna igen bokstäver :) Duktig tjej. Även hon börjar bli stor nu och det känns i mamma hjärtat, snart bara 2 år kvar tills skolstart, spännande det med. Men herregud vad jag kommer att vara nervös. :) Älskade barn.
 
Mika han eldar och eldar i vedspisen, jag tror att han tror att det är 20 minus ute, men man slipper iallafall frysa ;) haha eller ja jag fryser ju alltid annars men nu börjar det bli olidiligt detta eldande. Men men jag ska inte klaga för det kommer garanterat att bli en lite mer ekonomisk vinter då man slipper värma huset med olja och bara duscha med värmepannan. Dock är jag inte speciellt skillad på detta med eldning så får väl se hur det slutar ;)
 
Här på Åland gör det dessutom inget annat än regnar, tycker synd om alla bönder vars skörder blir förstörda. Vi har ju som sagt snart skördefest på kommande 19-21 september tror jag att det var. Då är det massor med öppna gårdar och man kan köpa lokala hantverk samt råvaror, åka och titta på andra människors hem och somsagt gårdar, det finns massor med saker för barn att göra, som att klappa kossor, åka häst o vagn, leta skatter i hö, o äta massor med gott :) Ska bli roligt även detta år att fara på det. Brukar alltid fara med Mamma o Pappa o deras goda vänner och självklart med barnen :) roligt roligt :)
 
Vill även gratta Pappa Leif på födelsedagen idag :) grattis grattis :) Vi kommer på tårta en annan kväll :)
 
Kram fru bammen
 
 

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback