Vissa saker i livet berör mer än andra

Denna psalm berör på djupet. Jag tycker mycket om den. För vissa dagar ger den mig hopp och tro. Han finns där uppe och vakar över mig o barnen o mika. (han=pappa)

Tryggare kan ingen vara,
Än Guds lilla barnaskara,
Stjärnan ej på himlafästet,
Fågeln ej i kända nästet.

Herren sina trogna vårdar,
Uti Sions helga gårdar,
Över dem Han sig förbarmar,
Bär dem uppå fadersarmar.

Ingen nöd och ingen lycka,
Skall utur Hans hand dem rycka,
Han vår vän för andra vänner,
Sina barns bekymmer känner.

Se Han räknar håren alla,
Som från deras huvud falla,
Han oss föder och oss kläder,
Under sorgen Han oss gläder.

Gläd dig då, du lilla skara,
Jakobs Gud skall dig bevara,
För Hans vilja måste alla,
Fiender till jorden falla.

Vad Han tar och vad Han giver,
Samme Fader Han förbliver,
Och Hans mål är blott det ena,
Barnets sanna väl allena.

Kram fru bammen

KOMMENTARER,

Ja raring så är det, och fler än han finns där för er även om de inte heller syns utan bara har en plats i våra hjärtan för evigt. Kramiz

2012-09-12 // 15:21:13
» Sus

Min pappa finns också nånstans där ovan. Jag tror säkert att det är bra och fint där. Kram

2012-09-12 // 19:33:34

Ja jag tror att dom har det bra där dom är, men vissa dagar saknar man mer än andra. kram

2012-09-12 // 19:47:45

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback