Min värsta mardröm

Blev idag nästan sann. Tilda höll på att drunkna. Hon simmade med sin bästis som kan simma riktigt bra, något gick fel o bästisen som är 1år äldre orkade inte få Tilda iland. Bästisens mamma utbrister helt plötsligt "tildis kan inte simma va?" Paniken jag känner när jag ser mitt barn kämpa för sitt liv i vattnet går inte att beskriva. Jag springer vilket känns som en evighet men egentligen ngn sekund o simmar m kläder på till mitt barn. Får upp mitt barn som är skräckslaget o gråter. Jag kommer aldrig att glömma paniken i hennes ögon innan jag får tag i henne. Hennes bästis hade försökt o hjälpa henne men orkade inte då tildis var för tung. Men lilla hjärtebarnet försökte iallafall all heder o beröm till henne!!
Tilda mår i skrivande stund efter omständigheterna bra. Och har lugnat ner sig. Ska få sova med mamma o pappa inatt. Hoppas att morgondagen vid stranden blir mindre skräckslagen för både henne och mig.
Så ni som vet att era barn inte kan simma ANVÄND FLYTVÄST både på brygga o strand för ett barn ropar inte eller viftar m armarna som en vuxen utan dom bara försvinner under ytan.
Det blev en dyr läxa för mig idag o jag kommer aldrig kompromissa om Flytväst igen.

Älskade barn <3


KOMMENTARER,

Jag hade ingen aning om att barn inte ropar på hjälp eller signalerar att nåt är fel som vuxna gör. Tack, det här ska jag lägga på minnet! Hoppas lilla Tilda mår bra.

2013-07-01 // 09:55:11
» Susy

Men åh herregud!
Till och med jag blev panikslagen när jag läste vad som hänt.
Så skönt att det gick bra i alla fall.

2013-07-01 // 18:48:07
» Sus

Usch så läskigt och vilken himla tur att d gick bra.

2013-07-01 // 19:22:29

Hej! Oj jestas vilken tur att allt gick bra!! Ja jag har läst nånstans också att barn inte ropar på hjälp osv. Läskigt men tydligen sant. Skönt att allt e ok nu.

2013-07-01 // 19:40:49

Men gud så hemskt, får tårar i ögonen bara jag läser om det. Hoppas allt är bra nu och att hon inte blir rädd för vatten, lilla gumman. Stora kramar till er allihop!

2013-07-02 // 02:25:34

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback