Jobb

Ibland önskar jag att jag hade ett vanligt 8-16 jobb måndag till fredag eller helst 9-15 måndag till fredag och inga helger alls. För det är alltid så att mitt jobbschema krockar med resten av världen... Allt man vill göra eller gå på faller på dom helger man jobbar. Som skördefesten, jag jobba ifjol och jobbar iår igen... men jag tog semester för att kunna gå på det. Jag vill åka till globen den 27-28 november men jag jobbar igen... det gjorde jag ifjol också.. (eller ifjol var jag sjukskriven pga drepression o kunde inte åka men jag skulle ha jobbat)  Så ibland vill jag ge upp närvårdar rollen och göra något annat. men jag kan inte. jag gillar mina gamlingar och arb.kollegor. Dom e ju för härliga dom äldre. Dom ger en helt annan syn på livet. Man får varje dag lära sig något nytt och man får arbeta med kropp, knopp o händer. Ingen dag är den andra lik. Jag skulle aldrig klara av att vara pappersvändare och prata i telefon hela dagarna. Jag skulle heller aldrig kunna jobba i butik då min matematik suger. Jag ville bli sjuksyrra eller ja det vill jag fortfarande men det är samma sak där apkassa arb.tider. och min matematik sätter käppar i hjulet ännu en gång. Att starta eget hade kunnat vara ett alternativ men det går inte för jag vet inte alls vad jag skulle kunna göra. Nej detta med jobb och önskningar det går aldrig åt rätt håll... sorgligt men sant...  Nej men lite uppåt får man väl ta o bli iaf... :p  

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback