ilands problem

Mina barn driver mig till vansinne just nu. Kanske kan det bero på att jag själv driver mig själv till vansinne. Jag vet inte riktigt. Jobbigt är det iallafall. Dom bara bråkar, ludwig är i sitt esse o klättrar över allt med hjälp av barstolarna, må vara att killen bara är 3,5år men påhittig är han... Tilda hjälper inte heller till med sina hyss och ett sju helvetes skithumör har hon. Jag hoppas verkligen att hennes tonår blir av det lugnare slaget annars kommer jag aldrig att få sova eller ens kunna göra något annat än vakta telefonen. Desutom har tjejen fått nån ide om att man ska ha en iphone 5 då man börjar första klass, I helvete heller säger jag då! inte en chans att en 7åring ska få en skitdyr telefon som dessutom inte ens är lämplig för ett barn i den åldern. Jag kan inte förstå varför dagens hysteri handlar om vem som har råd att ge den dyraste smartphonen till sina barn redan i dagis ålder, herregud endå. Jag fick minsann vänta tills jag vart 15 innan jag fick en telefon och dessutom var det en nokia 3310 (den senaste för det året) men endå. Sedan fick man faktiskt spara ihop pengar själv till räkningen genom att göra olika göromål i hemmet, vilket inte riktigt Tilda har förstått heller men endå. Kanske har jag skämmt bort henne för mycket eftersom att hennes vredesutbrott över ett Nej knappast kan vara normalt med tanke på alla saker som flyger omkring. 
Ludwig har ju dock kommit på att det är bra effektivt att reta gallfeber på syrran för att sedan se till att det är hon som får skäll för att hon ger tillbaka. Dock har denna mamma kommit på trollungarna så nu funkar det inte riktigt till hans fördel mera, men tilda är ju även expert på att få sin bror så hyper som möjligt och när det händer flyger nästan allt jag äger av värde i golvet och det finns ingen tid att rädda det som räddas behöver. SUCK.
Dom kan verkligen konsten att krypa in under skinnet på en. Men samtidigt är man tacksam över att ha två friska barn som inte har några stora fel utan som mest har skinn på näsan och är sina egna individer. och självklart har man enorm kärlek till dom.
Men dagens sanning är att jag blir så förbannat trött på alla saker som ligger och dräller och att man inte kan fara någonstanns med båda två utan att det blir krig varje gång. Och sakerna verkar aldrig få ligga där dom ska mer än kanske 2min då det tydligen är väldigt roligt att kasta dom överallt. Och har man städat ett rum och försöker sig på nästa så kan man vara säker på att det första är en katastrof då man kommer tillbaka och ska dammsuga och torka golven. Ibland blir man tröttare än tröttast och jag vet att egentid är ens egna påfund men ibland finns det faktiskt inte utrymme för det och just nu undrar jag hur jag ens hade tid med cheeky då jag knappt har tid med Mila nuförtiden. Jag menar hur fan hann jag med att få allt att funka förut, var hitta jag tiden till allt? Och varför får jag det inte att gå ihop nu? Jag har ju lixom bara Mila som ska rastas tre ggr per dag samt ha sin hjärngympa. Men men... Det kanske blir bättre bara jag får in dom nya rutinerna där också. Det jag tycker är värst är endå att mina barn inte lyssnar eller gör det jag ber dom om. Idag har ludwig röjjt hela huset upponer och jag har försökt att fixa det fint inför åboresan imorrn eftersom det värsta jag vet är att komma hem till en oreda. Men det ser ut som att det får vara kaos enda tills söndag eftermiddag. För det går inte att samarbeta idag. Inte ens Tilda tycks bry sig om alla uppmaningar att reda upp rummet vilket skulle ta henne 10minuter eftersom att det faktiskt är mest kläder på golvet. SUCK! Men men jag fortsätter truga på och försöker se en ljusning bakom all skit som ligger på golvet.... Kanske alla mammor har det likadant hemma? Om inte vet jag faktiskt inte helt ärligt hur dom hinner hålla huset i toppskick samt se till att ungarna inte gör sig illa undertiden du är upptagen med dammsugaren... hoho! dagens ilandsproblem lixom. 
 
att blogga ärligt känns som en bra idé och jag har verkligen legat på latsidan med denna blogg. men kanske kanske det blir bättre snart... Bara jag finner tid att ta mig så jag kan skriva av mig. Dock har jag ibland lite inspirations torka. Kan ju inte skriva om alla barnens hyss det skulle ta flera timmar men jag skulle defenitivt skratta ihjäl mig om nått år då jag läste allt dom hittat på. Men iof är det ju lilleman i huset som har flest idéer på att hålla sin mamma på tårna ;) men visst gråa hår är ju alltid snyggt och jag kommer antagligen vara vithårig innan 30 om det fortsätter ;) hahha
 
puss o kram Bammen
 

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback