Försök till att blogga igen...

Ja då gör vi ett försök igen då.. Sist jag bloggade var det ju med sorg i hjärtat då jag hade tagit bort min älskade Cheeky.

I april blev jag ju då Gudmor till Lille Hugo som Jossan och Krille fick :) Stort grattis till dom och han var verkligen efterlängtad :)

Sommaren har kommit och gått och nu är det meningen att det ska vara vinter. (som det regnar på åland idag och blåser).

Sommaren var riktigt bra, det var mycket sol och bad. Jag fick ju inte semester förens Tilda började skolan i Augusti. Men sol och bad hann vi iallafall med. Det var ju en grym sommar, varmt vackra dagar och kvällar. Vattnet var också varmt och barnen solade och badade på varma klippor. Ja denna sommar var underbar på alla vis. Vi hann även med ett Stockholms besök där det blev besök på fjärilshuset och naturhistoriska riksmuseet. sedan blev det en natt på scandic malmen innan vi dagen efter for till skansen och hem. Älskar stockholm, det finns alltid något för barnen att göra och för oss vuxna. Vi tog mamma min med oss för ett extra par ögon och lite mera tid med Tilda då vi annars mest jagar Ludwig och lite "glömmer" Tilda. Roligt hade vi allafall och mycket trevligt. Måste göras om.

Hösten gick i rasande fart, Tilda började första klass och stolt var man. Tösen har blivit så stor. Hela 7år har gått sedan hon kom till världen. Världens underbaraste unge. Skolan fungerar bra, matematiken är det hon gillar bäst och mattehuvve har hon. Även läsningen har lossat, äntligen har hon knäckt läskoden. Duktig tjej. Får nu läsa hela sidor i läseboken :) STOLT MAMMA

Ludwig började nytt dagis för honom men inte så nytt för oss föräldrar då Tilda gått där i 4år innan, underbart dagis med underbar personal och vi är riktigt glada över att vi haft tusen att få ha det dagiset. Ludwig har ju hunnit bli 4år stora killen, han är ju fortfarande en företagsam liten herreman, han kan fortfarande inte vänta. Utan allt ska hända direkt.

Lilla Jul avlöpte som vanligt i delvik med sedvanlig julmiddag och lillajultomte :) Det var min jobb helg så inte mycket blev gjort. ;)

Sedan goda nyheter att vi ska bli föräldrar igen till en liten krabat i Maj. Mycket roligt, men inte planerat. Men roligt att många man känner ska få bebis under 2015 och vi ser framemot den lilla/lille som beräknas 27 Maj :)

Ja annars löper jobbet på som vanligt och vintern regnar bort, inte mycket sol på denna öde ö inte ;)

Kastar upp lite bilder under dagen :)

Puss o Kram

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback