v.20

Ja då har snart hälften av graviditeten gått, fort går det iallafall. Känns konstigt att nr 3 är på jäsning. Barnen väntar, ska det bli en lillebror eller lillasyster. Vad ska han eller hon heta. Stora frågor. Funderingar kring min mage. Denna graviditet går i raketfart tillsammans med alla veckor som springer förbi. Barnen förstår att mamma är tröttare än vanligt, men samtidigt bråkas det mycket om uppmärksamheten både bra och dålig uppmärksamhet. En stor omställning kommer ske i Maj. Ludwig är då inte längre minst i familjen utan i mitten och Tilda är äldst som alltid. Men fortfarande försöker dom att vara minst.
Man försöker att ge dom lika mycket kärlek, lika mycket uppmuntran och lika mycket kärlek. Men den ena kräver mer än den andra, så har det alltid varit. Dom är otroligt älskade.

Dock har jag fått mig en två veckors sjukskrivning då foglossningen blivit en plåga, det gör ont att sitta det gör ont att ligga det gör ont att stå och gå... Men det blir bättre, snart kommer ju belöningen iform av bebis nr 3.

Men värst av allt är mardrömmarna, ska det gå lika illa en tredje gång eller ska det gå som en 100 procentig dröm till förlossning. Kommer jag klara mig denna gång, kommer bebisen klara sig. Kommer allt att gå som det ska. Ja mardrömmarna är inte snälla med mig denna gång och paniken är ett faktum. Snitt var inget som skulle beviljas, det fanns ingen medicinsk anledning. Tydligen räcker det inte med att nästan dö en gång för att få snitt. Får se hur detta slutar, ger med sig gör doktorn inte iallafall. Men jag har ju 20v kvar att strida ännu. Får se hur det går, men jag och Mika pratar inte om detta. Minnena är smärtsamma efter senaste förlossning, och färska trots fyra år sedan. Nåja man är ju super kvinna så allt ska nog gå rätt väg denna gång. Och jag vet att allt löser sig till det bästa. Men jag skulle gärna vilja sova en hel natt utan att vakna och kallsvettas. Tur att kidsen sover med oss så man alltid har någons hand att hålla. Älskade barnen.

Men annars så har ju graviditeten gått smidigt och barnen har förståelse för att mamma inte är lika snabb längre, men samtidgt ska gränserna testas haha :D

Nå nu ska det snart faras på kalas till mosters Lille Albin som blir hela fem år idag :) VART tar tiden vägen?! :)

Puss o kram

KOMMENTARER,
» sus

Oj är det verkligen halvtid redan. Känns som just som David berätta om att ni skulle få tillökning. Jobbigt med foglossning, jag hade väldigt lite av det men i början var det mest och då försökte jag verkligen att tänka på hur jag satt, låg och allmänt rörde och förflytta mej och var nästan överdrivet noggrann vilket hjälpte mej lite iaf. Lycka till!

Svar: Ja sus det har verkligen gått med fart denna gång :) Snart är det Maj :) Tycker det gick fort med Ludwig men nu går det helt sjukt fort, vet inte hur man ska hinna med allt :D Tack för tipsen jag ska försöka med det jag med, men det är svårt. tur att jag lagt ridningen på hyllan iaf.
BAMMEN

2015-01-05 // 16:00:57

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback