Välkommen 2008 :)

Idag har jag varit till min mormor och tittat på då mamma min och hon har städat. Min mormor har nämligen tonvis med saker. Jisses vad grejer hon har. Men iallafall. Jag passade även på då Tilda sov att tillsammans med min syster och mammas hund Todde och min vovve Mila gå en promenad. Vi var säkert ute och gick i en timme. :) Det var hemskt skönt att göra det. Men det blåste rätt bra, men det gjorde inget. Hundarna fick vara lösa, eller Mila var lös nästan hela vägen och Todde fick bara vara lös i en stor hage där det annars går kossor under sommaren så att han inte kunde rymma. Det var faktiskt roligt. Sen när vi kom hem så var det bara att sätta sig ner och amma för Tilda hade vaknat. :) Sen låg hon och lekte med sin favorit leksak på golvet. :) Lilla trollet mitt.

Sen for jag hem... Mika kom via med lite broschyrer om en bil jag funderar på att skaffa, men det är än så länge bara öppna kort. Vi får se. *hoppas hoppas* Sen stack han vidare till garaget för att skruva på BMW:n det börjar snart att dra sig mot race :)

Tilda har gjort mycket framsteg sedan jag sist skrev, tösen smakade i Lördags på lite pure tillsammans med sin Mormor som även var barnvakt ngra timmar så att jag och Mika fick umgås en stund tillsammans, dock blev den stunden i garagets anda, men det gjorde absolut ingenting. :) Det är så skönt att jag har en sådan underbar mamma som jag har. Vet inte vad jag skulle göra utan henne faktiskt. :) Sen har hon börjat att leka ordentligt med sina händer och fötter, drar av sig sockor och försöker att vända sig så att man inte ska få dra på henne kläderna. haha. Tilda är så gullig, vi lyssnade just på lite musik, hon älskar musik speciellt om man sjunger med. :) Men jag sjunger så himla dåligt men det bryr inte hon sig om, sen dansade vi lite oxo. haha. Hon är så guld, jag är så glad att ha henne. Och det är så himla roligt att se hennes framsteg dag för dag. Helt fantastiskt. Men tiden går alldeles för fort, snart blir hon 4 hela månader herregud vad fort det går! Jag önskar att det gick lite långsammare, men jag är endå glad för alla fantastiska framsteg hon gör. Det är så roligt att se henne göra dom dessutom. :)
Men nu ligger hon i sin säng o pratar på, ska snart ta upp henne för hon har just vaknat så att hon somnar sen senare också, ska försöka med en ny strategi idag. Sen måste jag stiga upp tidigt imorgon, jag SKA göra det. Det är bara det att jag är så himla trött att jag snart inte vet vad jag heter... usch. Men det ska väl inte dröja så länge till så sover hon hela nätter :) utan att man behöver amma. tiden går ju så fort så... Idag skulle jag också ha stigit upp men det sket sig duktigt. Jag somnade om tillsammans med Tilda och Mila så det blev inget med det.*lat*'

Har också ikväll hunnit med att fixa lite nya uppfinningar i köket som jag själv är mega nöjd med att mitt huvve klara av att tänka ut helt på egen hand. haha,. Har satt alla olika medel i en stor plast backe under köksbänken tillsammans med en lite mindre med alla plastkassar ovanpå. HAHA och det fick plats det ni! HA. så jag är mega nöjd nu är det bara att försöka få ngn ordning med tvätten till sen kanske man har uppnått sitt syfte med det också. haha. Men vi ska KANSKE till SWE ihelgen efter en bokhylla till vårt vardagsrum tillsammans med ett nytt vardagsrums bord. ÄNTLIGEN!

Jag tog just upp Tilda ur sängen la henne på golvet på mage och då VÄNDE HON SIG TILL RYGG!!! för första gången! Helt otroligt att få se det. Jätte duktig tjej. åh jag är såååå stolt. då är hon bara 3 månader och 2 veckor och ngra dagar! Ah jag har världens bästa bebis. :) Nu försöker hon att krypa men det går inte lika bra det inte, man ska få med sig magen också.. hehe. nej nu ska jag gå och leka med henne en stund. Sen dags att göra henne klar till natten och gå och sova så man orkar imorrn. :)

Stor Kram från Mamma Bammen<3

p.s Jag ÄLSKAR min lilla familj och min underbara Mamma som ställer upp i vått och torrt. (du e underbar).d.s

KOMMENTARER,
» Dez

Hej raring kul att läsa om dina upplevelser och tur för mej som får delta i ditt, Mikas och Tildas liv på ett så intimt sätt. Saknar er när vi inte ses.
Du är en super mamma
Älskar dej pussa Tilda
Kram/Mamma

2008-01-16 // 13:03:12

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback