måndag

Har haft en ganska bra vecka. Tilda har blivit fri från sin öroninflammation. tack o lov för det. Sen har jag jobbat. I fredags fick jag vara hemma med tilda för hennes dagmamma fick magsjuka. så det vart hemma tjänstledig utan lön i en dag. det var ju inte så roligt men tilda och jag hade en jätte bra dag tillsammans. :) sötisen. Gjorde dock inte så mycket, for ut till mamma och var ganska lata. tilda ritade en massa och busade med lille axel som mamma  var barnvakt till. han e så söt han där lilla killen, och snabb har han blitt. han kryper fram som aldrig förr på sitt sätt. d ser så roligt ut. :) Sen var det ju alla hjärtansdag och det var en bra dag. Vi sov över hos tildas mommo från fredag till lördag. Så alla hjärtansdagen blev bra, vi var alla tillsammans. Tilda fick tre kramdjur. Jätte fina. sen var det dags för god middag. toast skagen till förrätt och kött med vitlökspotatisgratäng till varmrätt. det var jätte gott. min mamma är en toppen kock och hade lagat jätte fint. vi var nästan alla samlade, dock inte lina och tobbe dom var på älghippa eller rådjurshippa jag vet inte riktigt vad det var egentligen. sen var inte heller marcus o nettan där dom var i gävle. men det var helt okej endå. vi hade det jätte nice allihopa. tilda röjjde på som vanligt, och donade på med sitt. Hon dansade och ritade om vart annat. sen vart lill fröken trött och fick gå och sova. somnade direkt. :) jätte bra. men jag gick tidigt att sova jag med, mådde lite illa. hade gjort det hela dagen. Men senare under natten måsta jag spy. fatta nada. jaha då hade man fått magsjuka då tänkte jag. trots att jag varit jäkligt noga med handhygienen. så jag knallade från badrummet till mitt gamla sovrum och gick dit för att sova utan att smitta tilda och mika. Det jobbiga var ju det att tilda isåfall redan hade blivit smittad eftersom att hon sov mellan mig och mika. mika väckte mig tidigt söndag morgon eftersom att han skulle fara till sverige tillsammans med mippe och hämta vårat kök som vi fått. Bätte beggat. Nå mådde fortfarande skiiiit. Gick till tildas mommo som var underbart snäll och tog tilda eftersom att hon vaknade och jag trodde att jag fått magsjuka. men under dagens lopp märkte jag att så inte var fallet. Tilda var ute på isen tillsammans med sin mommo o moffa. åkte lite rattkälke och vad dom donade på med. sedan åt dom lunch och tilda ville sova i vagnen så jag tog med henne ut för att sova. under tiden tilda sov vart jag som en ny människa. jag hade alltså inte fått magsjuka. skööööönt. vad var då fel. jo jag hade fått fel vecka i månaden. Har ALDRIG i hela mitt liv spytt då. fatta ingenting. nåja packade mig och tilda efter middagen in till stan. det gick bra. for hem och det var skönt att vara hemma. men samtidigt slött att man skulle på jobb idag. tilda har idag varit hos sin dagmamma och det har gått jätte bra, som vanligt. hon grät jätte mycket då vi kom dit, men sen då jag hade farit så var allting bra igen och hon hade varit ute och lekt tillsammans med dom andra barnen. lilla gumman. hon hade haft en bra dag som vanligt. kramats med en av grabbarna och busat runt i lekrummet. ätit bra till lunch och mellis. Hon är så duktig. men ibland ångrar jag mig att jag inte har stannat hemma längre med henne. men jag vill också kunna skaffa mig ett fint hus tillsammans med mika och det går inte på bara en lön. så jag vill ge tilda det bästa av det bästa och för att kunna göra det måste jag jobba. Tilda ska antagligen byta vagn. till en kombivagn. men jag ska se att hon kan sova i den först. för den är bättre beggad. fjolårets modell. så med lite tur kommer det  att gå bra och hon kommer att sova i den. jag tyckte att det var ett bra byte eftersom att då¨behöver jag inte köpa en ny vagn till nästa bebis som jag endå inte vet när kommer men iallafall. Nåja. det blir vad det blir av den saken. Jag ska iallafall pröva ch går det inte så går det inte. nu ska jag se på tv en stund och sedan gå och sova för att fara på jobb imorrn igen. har morgon tur. på fredag ledig. ska bli skönt. tilda och jag ska gå till lilla holmen och titta på alla djuren. :) kanske inte så mycket att se eftersom att alla hönsen är inomhus just nu pga fågelinfluensa varningar. så vi kanske far till staffan och tittar på hans hönor istället. nå vi får se tilda ska iallafall vara hemma med mig och mila ska till veterinären för att ta blodprovet, kolla rabies antikropparna igen. uuuuuh dyrt men helt klart värt det.

nee nu.
kram mamma bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback