tisdag

Det har várit en ganska bra helg. Jag har jobbat uppe på tvåan där jag trivs allra bäst. Men jag har även börjat´vänja mig vid ettan  och trivs jätte bra med  både personal och patienter. Så idag är jag inne på min tredje dag jobb och jag ska jobba tills fredag och sedan ledig två dagar. Tilda har också haft en ganska bra helg fram tills söndagen då hon slutade att äta och dricka. Hon ville bara ha välling och det är ingen vätska i det i princi´p och hon brukar aldrig tacka nej till vatten då man erbjuder henne det och det gjorde hon i söndags. Vi pratade med hälsocentralen eftersom att jag var rädd att hon kanske var uttorkad, och att hon faktsiskt åt en halv skål med spaghetti då hon hade 39 graders feber. Lördags natten till söndagen var ganska jobbig. Hon ville egentligen inte ligga ner och sova eller sitta. Hon vaknade varannan timme och var ledsen. Så på söndagen efter att jag slutat jobba for vi till hälsocentralen som kollade hennes öron och då  visade det sig att hon hade öroninflammation på vänster öra. STACKARE och det gjorde inte saken bättre att det var en manlig läkare, tilda var jätte jätte blyg och ledsen. Men vi fick iallafall antibiotika och den verkar ha gett resultat. Tilda har sovit någorlunda nätter nu och vi har även gett henne burana eller panadol supp. Lite dålig mage har hon haft. Men jisses vilken aptit hon har fått, igår käkade hon först lite pasta bolognese och sedan en helburk med kött och potatis stuvning en halv timme efter. Drack ett helt glas vatten och sedan var det full rulle igen. Shit vad snabbt barn återhämtar sig. Lilla gumman. Hon har faktiskt varit duktig. Så vi startade inskolningen hos sussi igen i måndags och det hade gått jätte bra. Hon var hemskt glad över att se sussi igen. Mika var med henne och hämtade henne igen vid halvtolv efter att dom hade ätit lunch. Tilda var jätte jätte trött då hon kom därifrån så hon fick gå direkt ut i vagnen och sova igen. Men idag ska hon sova där också. Så vi får se hur det går eftersom att hon inte är van att sova inne på dagarna om hon inte har varit jätte sjuk. Men jag tror inte att det blir problem eftersom att sussi är van. Det enda som kan förstöra detta är hennes öra att det gör ont. Så vi får se hur det går. Men jag tror iallafall att det kommer att gå bra. Tilda var glad imorse igen. Man får ge henne antibiotikan utan problem. Hon säger nam nam och tack så  mycket och dricker sedan vatten. Ser så gulligt ut. Sötisen. Men jag ska fara efter mer eftersom att det vi fick från sjukhuset tog slut idag. Och hon ska äta det tills fredag. Så vi får hoppas att kommande helg blir  lite lugnare. :)
nå nu ska jag städa innan jag ska fara på jobb igen. ska jobba tills 21 så det blir lite tungt jag hinner knappt träffa tilda alls idag. men så är det då hon har inskolning. jag måste bara. älskar henne så jätte mycket. Min lilla söta böna.
så medans man är ensam är det lika bra att  passa på att städa det man inte kan göra annars.

kraaam mamma bammen

KOMMENTARER,

Stackars liten... Inte kul när dom små grynen e sjuka. Vi har o ja har fortfarande magsjuka. Så d e mycket baciller i omlopp känns d som.

2009-02-13 // 18:46:37

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback