lördag



Börja dagen med att fara till Cheeky och ge henne medicinen, som nu verkar ha börjat att värka. :) Sedan vart det hem och vänta några timmar, sedan for jag och Tilda tillbaka till stallet och titta på då syster Johanna tömkörde cheeky, gick inte så jätte bra. Cheeky visste inte riktigt vad hon skulle göra. Men efter en stund så koppla det för henne. Men eftersom att hon visade hälta på alla fyra benen på torsdagen, men idag ingenting. Så Johanna hoppade upp och Ullis longerade eftersom att jag hade Tilda med mig kunde inte jag göra det. Men det syntes fortfarande ingenting av torsdagens hälta. Hon var som vanligt pigg och glad samt ren i gångarterna :) Ingen var gladare för det än jag ;) (jo johanna o ullis var oxo glada)
Men allting gick jätte bra, herregud var Cheeky spelar busfrö med Johanna! Haha! Hon gör aldrig det med mig, inget busande och inget stojjande, men med Johanna är det fullt ös medvetslös! hahah! tycker jag att e skit roligt. :) Nå med Tilda gick det faktiskt jätte jätte bra idag, hon vågade gå fram till Cheeky och röra hastigt vid henne. STORT framsteg! samt att tilda tyckte att det var riktigt spännande att se då Moster red :) Mycket skojj hade vi och Tilda grät inte alls. Mycket bra, ska fortsätta att fara till stallet med henne så kanske det släpper en dag och lill tjejen vill rida :) Hoppas hoppas!!!

Senare vart det middag, Mikas polare Jimmy kom på middag han med. Jag lagade grillad rostbiff, pommes, brunsås, grönsallad med fetaost och det var jätte gott! trots att jag åt tills jag kunde spy, har jag just kastat in fyra mackor!? jisses säger jag bara. Men jag tror att min kropp samlar krafter inför den kommande förlossningen. Idag har det verkligen tryckt på neråt, tror inte att d e så länge kvar. Men man vet aldrig. Har iallafall förvarnat mamma min att jag kanske ringer mitt i natten :) Men vi får se, jag hoppas verkligen att det är dags, jag börjar känna mig som en valross och kan inte sova bekvämt alls, lite jobbigt. men men snart är det slut på detta mys med magen. Men samtidigt ska det bli jätte roligt och mycket mycket intressant att vem denna lilla/lille Pyret är! Är verkligen nyfiken nu, speciellt på vad det är för kön och det är en tjej eller kille! Mycket mycket intressant ska det bli, samtidigt är den mentala förberedelsen över inför förlossningen, jag är taggad till tusen och allt e klart med tilda :) Hon har barnvakt fixad vilket känns sjukt bra :) så allt är klappat och klart. Dessutom har Johanna hästen och mamma tar både barn och hund! Så det är jätte jätte bra :)

Så det har varit en mycket bra lördag! härliga lördag och vilket höstväder, riktigt kallt är det ute. Märks att det snart är september!

Nej nu sova. Natti natti...

kram mamma bammen


KOMMENTARER,

Vilken fin häst!

Ja spännande tider ni lever i! Hoppas det går bra och att lillpyret är en frisk och fin krabat och jag tror stenhårt på en kille! Vet inte varför, bara tror det!

2010-08-29 // 05:37:00

Va kul o få se bild på hästen som du skriver så mycket om. Ja va o red förra helgen som ja inte gjort på många många år då ja gick på sleipner några år. Å d va sååå kul o rida igen, drömmer om att börja göra d igen nångång när man har mera tid.

O oj oj så spännande me magen o lill*n. Lycka till me allt, vi måste få komma o snusa lite bebis sen. Kram

2010-08-29 // 19:30:47

Ninni: Tack jo hon e nog ganska finer ponnyn min ;) tyvärr e jag ganska dålig fotograf men va tusan en bild vart det ju iallafall ;) Ja min kompis sa att jag har sagt han flera gånger under den senaste månaden så man vet aldrig :) kram!



Sussi: Oj vad roligt att du var ut en sväng på hästryggen :)Du o Elin får komma med till stallet någon dag :) Så kanske Tilda oxo vågar sig dit utan protester :) Jo d e spännande nu, pyret verkar ha lite beslutsångest så d e bara att vänta :) Tack! Ja självklart får ni komma o snusa bebis sen :) Hälsa familjen!! Kram

2010-08-29 // 20:11:30
» Jenna

Haha jag menade nog syrran när jag skrev Malin i bloggen :p Mehh jag tycker den nya var skiitbra :D Namnam!

2010-08-29 // 20:38:04

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback