nytt år..

Nya möjligheter och Nya tag. Har gett mig själv ett enda litet nyårslöfte. Att jag ska köpa en julklapp i månaden så att ALLA julklappar är klara tills nästa jul. Som jag tänker fira HEMMA i fortsättning. Det är numera rostadmandel förbud hemma hos oss. Inte en mandel får komma innanför våran dörr iallafall. Tilda har tagit allting riktigt bra, hon har varit glad och positiv. Lite mardrömmar en par dagar, men det kan man ju förstå. Jag har också haft en massa sådant. :( Men men. Värre att lilla snuttan ska ha det då hon inte ens förstår att hon har det. Bara skriker rakt ut och är jätte jätte ledsen. stackaren. Men nu har det lugnat ner sig. Vi alla tre har återgått till vardagen, jag har börjat jobba, Mika har börjat jobba och Tilda har vart hos sin dagmamma idag :) Hon tyckte att det var jätte roligt, dom hade byggt en snökojja under dagen, den var jätte fin. Dagmamma S skottade snö och barnen hade fixat och trixat haha. gullungar. Nyårshelgen firades ute hos Mamma tildas Mommo. Det var lika trevligt som vanligt. Mamma och jag drack lite vin på nyårsaftonen och varsitt glas champange. Åt sjuuuukt god middag. Gick säkert upp 5 kilo på dessa dagar vi var ute hos mamma. jisses. Tilda har haft det bra, varit ute och åkt pulka todde drog henne i pulkan vilket var uppskattat. :) var ute i -12 grader. jisses vad glad hon var fast sedan vart det lite för kallt och vi for till gammel mommo på fika. Har även varit i stallet alla dagar. Det har varit nice, nu börjar cheeky komma igång igen. Ska på torsdag och rida "stadsvägen" det ska bli intressant att se vad hon gör med alla bilar. Men hon e så okomplicerad att jag inte har några som helst tvivel på henne. Det kommer att gå skit bra och om inte annat så e det nära till sjukhuset. haha. :) Men nu jobbar jag ganska mycket. Ledig torsdag som sagt. Tilda o Mika lediga på onsdag, men som vanligt jobbar jag då alla andra är lediga. haha. :)

Nå tillbaka till wildi. Herregud vad hon pratar och uttrycker sig nu, det har gått så fort att man bara blir helt förvånad över att våran bebis faktiskt inte är bebis mera. men det kommer hon ju alltid att vara för mig helt klart. Men vad stor hon har blivit. Man ser vilken otrolig skillnad det är sen förra året i hennes ansiktsdrag och hennes sätt att röra sig. man blir ju helt rörd. :) Älskade tildi. Hon berättar om sin dag vad hon har gjort och om hon haft en bra dag eller dålig dag. Hon väntar med spänning på att gummor L ska få sin bebis. Jätte nära nu. :) jag har försökt att förklara för henne att det kommer en bebis snart från gummor och tilda svarar alltid AHa jasså. hehe. gullunge. Men jag tror att hon kommer att bli extremt svartsjuk på henne. Ojoj. Men värst kommer det att bli då hon inte har mommo o moffa för sig själv. Men det kommer nog att gå bra. :) roligt ska det iallafall bli med en till liten knodd i familjen. :)
Tildi har mycket för sig och vi hittar alltid på en massa. Imorrnkväll ska vi åka pulka tänkte jag. får se så att det inte blir snöoväder bara. :) mjojo.. Tilda har sovit ganska länge om morgnarna sedan vi kom hem från uppsala antagligen ganska jobbigt att resa antar jag. men allting har gått bra, hon har inte hostat på en par dagar.
Så det är bra. så skönt att allting gick som det skulle. och vi kan bara vara tacksamma mot läkare sjuksyrror och alla andra inblandade på ÅCS och akademsiska.

Nu ska jag soooova. ska jobba imorrn 8-14 natti natti.

KOMMENTARER,
» ninni

HEJ! SKönt att det ordnat upp sig med Tilda!! Hoppas hon slipper mardrömmarna också snart!

Ja det är hemskt otroligt vad tiden går fort... man blir nästan rädd då man ser att man har en snart 16 år och en 12 åring i hus... de var ju just mina bäbisar!

2010-01-10 // 16:00:04

Ja det är härligt att se hur dom växer o utvecklas. För d mesta för man bara skratta åt hur härliga dom e. Men ibland får nog nerverna testas ordentligt oxo. Har ni passligt me nån simning här framöver?

2010-01-12 // 11:06:14

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback