arbetslös...

För första gången i mitt liv är jag arbetslös :( Samt sjukskriven. Mycket konstigt känns det. Jag som aldrig har varit det någonsin. Har alltid haft sommarjobb och hoppa in jobb under skolan och sedan direkt efter det fast anställning. KONSTIGT. Och att jag dessutom är sjukskriven gör ju inte saken bättre. för då måste jag få sjukdagpenning från FPA vilket ju e sååååå mycket NOT hoppas på att vi överlever på den iallafall. :S men man får se.

Annars har det varit en bra vecka. På torsdagen var vi på fruhippa för Jossan :) Mycket roligt, var på 24h kryssning med silja galay och tittade på strippande karlar scandinavian hunks :) Jisses vilka muskler, åh vilka killar, sjuuuukt snygga på alla plan! titta får man men inte röra haha. Var dock heeelt slut efter kryssningen, har aldrig kännt mig så trött som efter den. ;) men på lördag kväll började jag bli människa igen vilket var bra.
galaxy var en helt okej båt, sjukt stor och lätt att tappa bort sig. dock mycket tråkigt att det inte fanns spa eller annat roligt att göra. men folk åker ju på kryssning för att dansa, äta o supa. :) ingen plats för mig då förutom ätandet haha.

sen har jajg inte gjort så mycket, helgen spenderades på stugan. brände sönder mina axlar men det e som vanligt, jag bränner mig alltid! (att man aldrig lär sig). varit ganska mycket hos hästarna o kollat att dom har det bra på sitt sommarbete :)

nej nu ska jag sova. natti natti,

kram mamma bammen


KOMMENTARER,
» Ninni

Ja det är lite märkliga regler tycker jag det där med sjukskrivning, arbetslöshetskassa och annat jox.

Höll på blev totalt gråhårig då jag var sjukskriven länge m axlarna...

Ha det gott!

2010-06-08 // 22:34:54

Alltså vad..är du arbetslös?Hade du bara vik? Kanske jag som bara e bakom flötet. Noll koll på vad för anställning du har eller så.

Man får endå försöka att inte gräva ner sig. Du behöver vila o ta hand om dig o magen o familjen fast det kan bli långtråkigt. Pengar har man aldrig tillräckligt av hur man än bär sig åt, ännu hårdare som husägare har man självklart fått känna på !

Men ingen slår ihjäl en brukar jag tänka fast man inte alltid har pengar. Fast man kan fundera ihjäl sig. Tänk att allt lööser sig nog!

Kram

Pia

2010-06-09 // 22:29:16
» malin

Hej Pia!

Jag hade bara ett vik. och tydligen fick jag ingen fast anställning där fast att jag sökt tre gånger :( Nej man ska inte gräva ner sig :) men d e lite jobbigt. Jag hatar att bara vara hemma o dra fötterna efter mig. Men jag ska försöka göra gästrummet klart dom kommande veckorna, inspirationen flödar :D så d tar sig. Nej pengar har man aldrig tillräckligt av, dessa små liv kostar och sedan ett huslån e inte heller billigt. haha,. men det är verkligen värt det i det stora hela :D

kram

2010-06-11 // 20:49:00
» Ninni

Det är alltid ett sjå med pengar som du säger så kostar barn, otroligt mkt...

Hoppas det reder sig vilket jag är säker på att det gör!!

Nu ska du fokusera på magen och la familia!

Allt ordnar sig.

Soliga hälsningar från Calella

2010-06-14 // 08:54:57
» malin

Hej Ninni!



jo d e verkligen det.. :/ men det blir bra :) Hoppas du har en bra resa, vi har mest bara haft dåligt väder :p kram

2010-06-15 // 16:01:31

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback